قم نيوز : قم نیوز: همزمان با روز ملی حمل و نقل ،طی مراسمی هفت طرح حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم روز یکشنبه با حضور مسوولان استانی و شهری به بهره برداری رسید.
هفت طرح حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم به بهره برداری رسید
به گزارش قم نیوز، در این آیین که در محل تالار اجتماعات مجتمع وتوس ترتیب یافته بود، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: برای اجرای این طرح های ترافیکی بیش از ۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مسیح الله معصومی افزود: طرح کنترل هوشمند ترافیک هسته مرکزی قم با اعتبار چهار میلیارد ریال، دستگاه خط کشی رنگ گرم با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نخستین خط سرویس دهی اتوبوسرانی شبانه و ورود یکصد دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل عمومی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال از جمله طرح های افتتاحی است.

وی گفت: طرح نخستین ایستگاه تجمعی مسافر VIP با اعتبار چهار میلیارد ریال، راه اندازی ۹ پل عابر پیاده با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و طراحی و ساخت اتوبوس آموزش فرهنگ ترافیک با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال نیز به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به طرح کنترل هوشمند ترافیک هسته مرکزی شهر اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف امکان ثبت و رصد پلاک تمامی وسایل نقلیه عبوری در طول مدت شبانه روز و کنترل ورود به محدوده طرح ترافیک، مدیریت قوی و یکپارچه طرح ترافیک هسته مرکزی شهر، ردیابی خودروهای سرقتی و یا تحت تعقیب در محدوده طرح ترافیک و اندازه گیری تعداد و مدت زمان حضور خودروها در محدوده طرح طی مدت یکماه اجرایی شد.

وی گفت: دستگاه خط کشی رنگ گرم برای خط کشی معابر و تعیین محل عبور عابرین پیاده و همچنین طراحی و اجرای نقوش و علائم در خیابان ها و مسیرهای شهری که نقش قابل توجهی در راهنمایی و کاهش تصادفات شهری دارد، برای نخستین بار خریداری شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

معصومی گفت: باتوجه به لزوم سرویس دهی به زایران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه (س) و تقاضای سفر به صورت شبانه روزی، نخستین خط سرویس دهی اتوبوسرانی شبانه از میدان ۷۲ تن به سمت حرم مطهر و بالعکس راه اندازی شد.

وی گفت: افتتاح نخستین ایستگاه تجمعی مسافر VIP نیز قدمی مهم از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برای خدمات دهی به شهروندان قمی می باشد که دراین ایستگاه استقرار و انتظار مسافران در محلی سرپوشیده و امن با دارابودن امکاناتی از قبیل اطلاع رسانی آنلاین مسیر اتوبوس، مجهز به توزیع و شارژ الکترونیک کارت شهروندی، سیستم های اطلاع رسانی تصویری، سرمایشی و گرمایشی و مجهز به کتابخانه مسافر است.

در پایان از دست اندرکان عرصه حمل و نقل قم با اهدای لوح یادبودی تجلیل به عمل آمد.

دراین آیین شهردار قم، معاون عمرانی استانداری، اعضای شورای اسلامی شهر قم، رییس پلیس راهور استان و شهرداران مناطق حضور داشتند.


انتهای پیام/۱۱6/
https://qomnews.ir/vdcg3n9q.ak9zn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما