سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۰۲
کد مطلب : 10624
معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری قم:

رویکرد دانشگاه‌های قم باید کاربردی شود

قم نيوز : قم نیوز: حجت الاسلام عرب انصاری، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید براینکه وجود 70 هزار دانشجو در قم نشان از توسعه و تعالی دانشگاه‌های استان دارد،گفت: باید رویکرد علمی - پژوهشی دانشگاه‌های قم به سمت کاربردی شدن تعمیم یابد.
رویکرد دانشگاه‌های قم باید کاربردی شود
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد مهدی عرب انصاری ظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه های استان با مدیر عالی حوزه های علمیه کشور گفت: قم همراه با دیگر شهرهای کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از لحاظ توسعه علمی و آموزشی رشد فزاینده ای داشته است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۲۹ دانشگاه و مراکز آموزش عالی در سطوح مختلف علمی در قم وجود دارد، گفت: این درحالی است که قبل از انقلاب تنها یک مرکز غیر دولتی آموزشی و محدود وجود داشت.

مجموعه مصوبات هم اندیشی را با مدیران ارشد کشوری به تعامل می گذاریم
معاون استاندار قم با بیان اینکه در مجموع بیش از ۵۰ واحد آموزشی در قم مشغول فعالیت هستند، گفت: اکنون در قم ۲۰ شعبه موسسه علمی - کاربردی و چهار شعبه دانشگاه پیام نور وجود دارد که باید مجامع علمی بین المللی مانند جامعه المصطفی و موسسه آموزش و پژوهشی را به این کارنامه پربار اضافه کرد.

وی با اعلام این مطلب که بیش از ۱۵۰۰ استاد دانشگاه در قم تدریس می‌کنند، اظهار داشت: از میان ۷۰ هزار دانشجوی استان بیش از ۳۷ هزار نفر آن پسر و بیش از ۳۳ هزار نفر دیگر دختر هستند.

حجت الاسلام عرب انصاری با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰ تشکل دانشجویی و ۹۰ نشریه علمی و تخصصی در سطح آموزش عالی استان فعالیت می کنند، ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان و حدود ۷۰۰ تن از استادان بومی هستند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰ نشست تخصصی با مراکز آموزش عالی سرآمد استان برگزار کرده ایم، گفت: این نشست به عنوان یازدهمین گردهمایی دانشگاه های استان محسوب می شود و در نظر داریم این نشست ها را با حضور وزیر علوم و معاونان وی و معاون علمی رئیس جمهور ادامه دهیم.

تبیین فعالیت هم اندیشی هیئت رئیسه دانشگاه های استان
معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با تاکید براینکه باید رویکرد غنی علمی و پژوهشی استان جنبه کاربردی پیدا کند، گفت: باید محور تحقیقات استان میدانی و در راستای ایجاد آمایش سرزمینی استان باشد.

وی در ادامه به مصوبات و عملکرد کارگروه هم اندیشی با دانشگاه های استان اشاره کرد و گفت: تاکنون هفت مصوبه با دانشگاه پیام نور با محوریت ایجاد تفکیک جنسیتی، ۶ مصوبه با دانشگاه صنعتی با محوریت نقد نظریه توسعه، ۶ مصوبه با دانشگاه قم با محوریت آمایش آموزش عالی در استان قم و نیز مصوباتی با دانشگاه علوم پزشکی با موضوع ارتقا بهداشت داشته ایم.

انتهای پیام/116/
https://qomnews.ir/vdcc0eqs.2bqxi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما