سه شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 1071

مشارکت خیرین و افراد تاثیرگذار در بحث پیشگیری از اعتیاد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان بهزیستی استان قم خواستار فراهم آمدن زمینه مشارکت خیرین و افراد تاثیرگذار جامعه در بحث پیشگیری از اعتیاد شد.
مشارکت خیرین و افراد تاثیرگذار در بحث پیشگیری از اعتیاد
به گزارش قم نیوز، ابراهیم حاجی مظفری با تاکید بر این که باید بحث پیشگیری اولیه از اعتیاد در جامعه گسترش یابد، اظهار داشت: اگر این مسئله گسترش یابد امنیت جامعه بیشتر تامین می شود.

وی یادآور شد: بحث آموزش در این خصوص باید در همه سطوح جامعه از جمله خانواده، کوچه و محله وارد شود و لازم است تا تمام آحاد جامعه را زیرپوشش پیشگیری اولیه اعتیاد قرار دهیم.

حاجی مظفری نقش همه دستگاه ها، روحانیون، صدا و سیما و افراد تاثیرگذار جامعه را در این خصوص بسیار مهم خواند و گفت: اگر دل خوش کنیم که با درمان می توانیم خسارت های ناشی از این معضل را جبران کنیم، سخت در اشتباه هستیم.

وی با تاکید بر آموزش و تربیت نیروها و کارشناسان مربوطه در امر پیشگیری اولیه ابراز داشت: باید بهره وری را بالا برد و زمینه آموزش مهارت های زندگی را برای تمام مردم و گروه ها به ویژه جوانان فراهم آورد و برای تمام اقشار جامعه برنامه ریزی و کار کرد.

غفلت از بحث مذهب و معنویت در امر پیشگیری از اعتیاد
رئیس سازمان بهزیستی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که توجه به بحث مذهب و معنویت در امر پیشگیری از اعتیاد مورد غفلت واقع شده است، تصریح کرد: این مسئله بسیار مهمی است و در جامعه ای که ۹۹ درصد آن مسلمان هستند باید روی این موضوع سرمایه گذاری کلان انجام داد.

وی با تاکید بر این که با توجه به شرایط جامعه وعاظ باید آموزش ببینند، اظهار داشت: هر چه پایگاه های مذهبی و مساجد قوی تر شوند، آمار اعتیاد کاهش بیشتری خواهد داشت.

حاجی مظفری خواستار فراهم آوردن زمینه مشارکت خیرین و افراد تاثیرگذار جامعه در امر پیشگیری از اعتیاد شد و افزود: این بحث باید مردمی شود و لازم است زمینه مشارکت آحاد مردم در همه سطوح فراهم شود.

باید برای درمان قطعی اعتیاد تلاش و برنامه ریزی کرد
وی در ادامه یادآور شد: اگر چه بحث پیشگیری مقدم است اما نباید از درمان اعتیاد نیز غافل شد و باید برای درمان قطعی آن تلاش و برنامه ریزی کرد، همچنین در کنار پیشگیری باید کار فرهنگی انجام داد و لازم است تا آموزش خانواده ها را در دستورالعمل قرار داد.

رئیس سازمان بهزیستی استان قم در ادامه گفت: حمایت های خانواده و اجتماع هم باید همراه با مراحل درمان معتاد باشد و شرایطی فراهم شود که امکان بازگشت فرد معتاد به اعتیاد به حداقل یا صفر برسد چرا که زنگ خطر اعتیاد با دیگر موضوعات تفاوت زیادی دارد و همه سطوح جامعه و همه جوامع را در بر می گیرد.

انتهای پیایم/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.0n6k49nw65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما