يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 10764
رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم:

دوره‌های آموزشی برای اصناف و فروشندگان قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم از اجرای طرح آموزش اجباری ویژه اصناف خبر داد و گفت: مدت این آموزش 10 ساعت بوده و تا 20 ساعت نیز قابل افزایش خواهد بود.
دوره‌های آموزشی برای اصناف و فروشندگان قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، غلامرضا تفتی گفت: مطالب ارائه شده در این دوره‌ها شامل آشنایی با قانون کار، شیوه فروش و... بوده و تبیین آنها موجب کاهش اختلاف میان اصناف و دستگاه‌ها می‌شود.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم با بیان اینکه این طرح برای تمام کسبه قم اجرایی خواهد شد، گفت: در حال حاضر هم تعدادی از اصناف با استقبال از طرح آموزش مجمع امور صنفی، توزیعی و خدماتی در کلاس‌های این طرح شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: فروشندگان و صاحبان واحدهای صنفی با حضور در کلاس‌های آموزشی این طرح اصول مشتری‌مداری، رعایت اصول بهداشتی و مواردی از این دست را می‌آموزند.

تفتی با اشاره به ضرورت صیانت از ارزش‌ها توسط هر یک از صنوف خاطرنشان کرد: در گذشته کیفیت غذا و قیمت آن در قم زبان‌زد خاص و عام بود و نباید اجازه مخدوش شدن این وجهه را داد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم بیان داشت: گرانی‌های اخیر نگرانی‌هایی را مبنی بر تأثیر شرایط اقتصادی بر کیفیت و قیمت غذا به وجود آورده بود بنابراین تشدید نظارت‌ها در زمینه کیفیت غذا در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجمع، اداره بهداشت و اتحادیه‌های مربوطه عضو تیم‌های نظارتی هستند، گفت: گروه‌های ارزیابی کیفی مواد غذایی به صورت سرزده از واحدها بازدید می‌کنند.

تفتی در ادامه تغییر ناگهانی قیمت‌ها را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس آخرین تصمیمات اولویت‌بندی جدیدی از قیمت‌گذاری کالا و خدمات را تعیین کرد به همین دلیل بر اساس سیستم جدید کاری، نرخ‌گذاری عادلانه صورت گرفته و از تضییع حقوق عموم مردم جلوگیری به عمل آمد.

رئیس مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی قم ادامه داد: کمیته مربوط به این طرح با در نظر گرفتن همه متغیرهای تأثیرگذار در قیمت و کار کارشناسی بر روی آن‌ها قیمت عادلانه را بر اساس چارچوبی قانونی تعیین خواهد کرد و در این میان سهم هر یک از متغیرها به دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۱۱6/
https://qomnews.ir/vdchkqnz.23nv-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما