سه شنبه ۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۳۲
کد مطلب : 1077
محمدی چهر خبر داد:

10 هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار گرفته‌اند

قم نيوز : قم نیوز: معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت و معدن و تجارت قم با اعلام اینکه بیش از 30 هزار نفر در قم در زمینه فرش و مشاغل جانبی آن کار می‌کنند گفت: تعداد10 هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار گرفته‌اند.
10 هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه قالیبافی قرار گرفته‌اند
به گزارش قم نیوز، امیر محمدی چهر با اعلام این خبر افزود: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارند.

وی ادامه داد: تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر فقط می‌توانند از حق بیمه و مزایای بازنشستگی استفاده کنند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت و معدن و تجارت قم دلیل این تفاوت را در دستورالعمل قانونی این بیمه عنوان کرد و اظهار داشت: طبق قانون سال گذشته افراد ثبت نام شده باید نیمی از حق بیمه را پرداخت می‌کردند اما بر اساس قانون جدید امسال افراد می‌توانند با پرداخت کامل حق بیمه از مزایای بیمه و بازنشتگی به طور کامل استفاده کنند.

محمدی چهر ابراز داشت: بیمه شدگان قبلی می‌توانند در صورت تمایل برای دریافت خدمات بیمه تکمیلی اقدام کنند.

وی در ادامه داشتن کارت مهارت قالی بافی برای دریافت بیمه تکمیلی را از ضروریات این کار اعلام کرد و بیان داشت: این مورد در قانون جدید مصوب و لحاظ شده و دریافت و اقدام خدمات بیمه تکمیلی بدون داشتن کارت مهارت از فنی و حرفه‌ای امکان پذیر نیست.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت و معدن و تجارت قم همچنین از افراد باقی مانده خواست تا هر چه سریع تر نسبت به تشکیل پرونده بیمه اقدام کنند.

چهار هزار نفر در قم برگه‌ سهام عدالت دریافت کرده‌اند
وی در ادامه اظهار داشت: تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از قالی بافان نیز برای سهام عدالت ثبت نام کرده‌اند که تا کنون چهار هزار نفر برگه‌های سهام خود را دریافت کرده‌اند.

محمدی چهر تصریح کرد: ثبت نام سهام عدالت قالی بافی مربوط به دوره‌های قبل بوده و در حال حاضر ثبت نام جدید انجام نمی‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قم در بیمه قالیبافان از استان‌های پیشرو در کشور می‌باشد ابراز داشت: تاکنون ۱۳ هزار نفر از قالیبافان به بیمه معرفی شدند که حدود ۹ هزار نفر آنان بیمه شده‌اند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی سازمان صنعت و معدن و تجارت قم در پایان گفت: نزدیک به هفت هزار نفر از قالیبافان نیزجهت سهام عدالت ثبت نام کرده اند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.u9qrak9zupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما