قم نيوز : قم نیوز: آيت الله مصباح يزدي از اساتيد عالي حوزه علميه قم و استوانه فرهنگي کشور گفت: پليس در نظام اسلامي ايران يک انسان برجسته است و من صميمانه از فعاليت هاي پليس در کشور تشکر مي کنم.
آیت الله مصباح یزدی و فرمانده نیروی انتظامی استان قم، سردار کاظم مجتبایی.
آیت الله مصباح یزدی و فرمانده نیروی انتظامی استان قم، سردار کاظم مجتبایی.
به گزارش قم نیوز، رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) اظهار داشت: از اينکه فرماندهان و کارکنان نيروي انتظامي با علما: مراجع و بزرگان دين ارتباط دارند باعث افتخار است. 

وي گفت: در کشورهاي داراي نظام ديکتاتوري، نيروهاي مسلح به گونه اي تربيت مي شوند که دراختيار آن‌ها بوده و جنبه مکانيکي داشته باشند و از خود درک و تحليلي نداشته باشند: يعني دستور از مافوق و اجرا از مادون است، اين ها با روح اسلام سازگار نيست، به طوري که در رفتار و سيره پيامبر (ص) اثري از آن نمي يابيم. 

آيت الله مصباح يزدي افزود: وقتي انسان فکر کند ابزاري بدون روح اسلامي است، ديگرمسئوليتي براي خود نمي شناسد و پيشرفت نمي کند. 
 
اين استاد عالي حوزه علميه قم با بيان اينکه بعد از رحلت امام خميني (ره) از سوي دشمنان تلاش هاي زيادي شده تا به نيروهاي مسلح آموزش هاي غلط و شبهات القاء شود ولي موفق نبوده اند، ابراز داشت: اگر نيروهاي مسلح فکرشان خدمت الهي باشد، با کار مضاعف پيش رفته، و خودشان را در برابر خداي متعال مکلف مي دانند . 

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي به برکت رهنمودهاي امام خميني (ره) و يارانش جنبه اسلامي انقلاب رشد مضاعف داشت، به طوري که در اين خصوص شاهد پيشرفت هاي چشمگيري در نيروي انتظامي بوده ايم . 

عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينکه نبايد آموزش ها تنهاحول محور آموزش هاي فني باشد افزود: در نظام اسلامي، يک آموزش مهمتري وجود دارد و آن آموزش روح انسان است. 

آيت الله مصباح يزدي افزود: پليس در نظام جمهوري اسلامي ايران يک انسان برجسته است که به خاطر خدا خدمت مي کند، افتخار بزرگي است که سرباز امام زمان است، بايد نسبت به اين بينش و نگرش، آموزش هاي عالي را ببيند . 

اين استاد عالي حوزه علميه قم با اشاره به حوادث انتخابات رياست جمهوري سال 1388 اظهار داشت: همواره در کشور با عوامل فريب خورده و مزدور داخلي مواجه بوده ايم، بايد بدانيم اين افراد با نظام چگونه برخورد مي کنند و چه نگرشي دارند، کساني که فريب خورده اند نيتشان قصد براندازي نظام نيست بلکه در اثر ضعف تعليم، تربيت و آگاهي است . 

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: پس از انقلاب اسلامي علاوه بر آموزش هاي فني، آموزش ايدئولوژيک، آنچه مربوط به دين، جهان بيني اسلامي و بينش انسان نسبت به هستي است و آموزش نسبت به درک مسائل اجتماعي که گروهها چگونه کار مي کنند و اهدافشان چيست و از کجا الهام مي گيرند، مورد بررسي قرار گرفت. 

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: از اوايل انقلاب، بحث آموزش عقيدتي سياسي در نيروهاي مسلح مطرح شد و پليس که قبل از انقلاب جنبه مکانيکي داشت، با آموزش هاي عقيدتي، نسبت به درک عالم هستي، حول محور دين آموزش ديد، البته هنوز به حد مطلوب خود نرسيده است. 

آيت الله مصباح يزدي بابيان اينکه عدم آموزش هاي عقيدتي سياسي آثار منفي خود را به بار خواهد آورد گفت:انحرافات،گلايه ها و رفتار نامطلوب، بيشتر به دليل نبود آموزش هاي صحيح است، بايد انسان براساس مکتب اهل بيت (ع) تربيت شود، ارتقاء اطلاعات کارکنان نيروهاي مسلح در مسائل ديني و اخلاقي اختصاص به قم و محدوده خاصي ندارد بلکه براي کل کشور است . 

وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: قم ويژگي خاصي دارد، مرکز فرهنگي، ايدئولوژي و زادگاه انقلاب اسلامي ايران است که وظيفه مسئولان را سنگين تر مي کند . 

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: اينجانب به سهم خود بعنوان يک شهروند و بعنوان يک طلبه، صميمانه از فعاليت هاي بسيار موثر پليس در کشور تشکر مي کنم . 

در ابتداي اين ديدار سردار مجتبايي فرمانده انتظامي استان قم با بيان گزارشي از اقدامات و فعاليت هاي پليس استان طي شش ماهه گذشته اظهار داشت: در اين مدت، توجه به ارتقاء آموزش و بهبود و تعالي رفتار کارکنان و عملکرد آن‌ها در جامعه در دستور کار قرار گرفته شد. 

وي ادامه داد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي،نيروي انتظامي همانند ديگر سازمان هاي کشور دگرگون شد و به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي، دينداري جايگاه خود را پيدا کرد . 

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اينکه پليس با محوريت دين فعاليت مي کند گفت: طبق آمارها انتقادات از پليس 4 درصد کاهش و رضايتمندي از عملکرد پليس 7 درصد افزايش داشته است . 

سردار مجتبايي افزود: نيروي انتظامي کارش حساس است، هر چقدر در حرفه آموزي کار کنيم کم است، يک پليس حرفه اي، حرفه اي حرف زده و رفتار مي کند . 

فرمانده انتظامي استان قم در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: پليس همواره در عملکرد و موضع گيري ها در خط ولايت و رهبري بوده و توانسته جايگاهش را حفظ کند . 

سردار مجتباييدر ادامه بر اجتماعي کردن کنترل فضاي جرم تاکيد کرد و اظهار داشت: تنها 10 درصد از افراد در استان هستند که هيچ قانوني را بر نمي تابند، در هر ماه با اجراي طرح هاي امنيت اجتماعي تعدادي از اراذل و اوباش و کساني که باعث سلب آسايش مردم شده اند، دستگير و تحويل مراجع قضايي مي شوند. 

فرمانده انتظامي استان قم با بيان اينکه طي شش ماهه گذشته سرقت هاي خرد در استان 20 درصد افزايش داشته ولي در ساير موارد شاهد کاهش جرائم بوده ايم گفت: پليس با بهره گيري از نظر مراجع معظم تقليد و آيات عظام روز به روز هدفمندتر عمل مي کند. 

سردار مجتبايي فرمانده انتظامي استان قم در پايان از سخنان حکيمانه آيت الله مصباح يزدي رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره)و عضو مجلس خبرگان رهبري در روز 9 دي، تقدير و تشکر کرد. 

انتهای پیام /105/
https://qomnews.ir/vdcfx1dy.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما