پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : 110108
مدیرکل صمت قم:

تعهد اشتغال پنج‌هزار نفری قم در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت محقق می‌شود

قم نيوز : مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: تعهد اشتغال پنج‌هزار نفری قم برای سال‌جاری در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت که تاکنون بیش از ۸۰ درصد اجرایی شده تا پایان سال به طور کامل محقق می‌شود.
مدیرکل صمت قم:تعهد اشتغال پنج‌هزار نفری قم در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت محقق می‌شود.
مدیرکل صمت قم:تعهد اشتغال پنج‌هزار نفری قم در بخش صنعت،‌ معدن و تجارت محقق می‌شود.
به گزارش قم نیوز،اکبر ابدالی در این خصوص بیان داشت: بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد اشتغال از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه نزدیک به چهار هزار فرصت شغلی در بخش صنعت، معدن و تجارت قم ایجاد شده‌است و این روند اشتغالزایی تا پایان سال هدف مورد نظر و تعهد داده شده را محقق خواهد کرد.

وی افزود: موضوع افزایش تولید و اشتغال در بخش صنعت قم به طور مستمر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان رصد و برای رفع مسائل و مشکل‌های این بخش تصمیم‌گیری‌های لازم صورت می‌گیرد، در همین رابطه از ابتدای سال‌جاری تا پایان آذرماه، ۱۷ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با حضور اعضا و کارشناسان برگزار شد که ۲۲۵ مصوبه داشت که بیش‌از ۷۲ درصد آن اجرایی و بقیه در حال اجراست.

وی ادامه داد: در حال حاضر پایش‌های انجام شده از وضعیت فعالیت‌های تولیدی در استان قم نشان از موفقیت اجرای این طرح‌ها و اشتغالزایی خوب ‌آن‌ها دارد به نحوی که اکنون تعداد قابل توجهی از واحدهای تولیدی در استان به دنبال جذب نیروی کار در بخش‌های مختلف مورد نیازشان هستند.

گفتنی‌است امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی استان موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان را با جدیت دنبال می‌کند.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdciuuazvt1azz2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما