چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب : 110140
منبع : ایسنا
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم:

بیش از ۱۷ هزار تُن کود در بخش کشاورزی استان قم توزیع شد

قم نيوز : مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم از تحقق کامل برنامه ابلاغی کودهای شیمیایی یارانه‌ای استان قم در سال جاری خبر داد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم:بیش از ۱۷ هزار تُن کود در بخش کشاورزی استان قم توزیع شد.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم:بیش از ۱۷ هزار تُن کود در بخش کشاورزی استان قم توزیع شد.
به گزارش قم نیوز،حسین زند مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم، در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: سهمیه سالیانه کود استان که توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود در سال جاری به میزان ۱۷ هزار و ۷۰۲ تُن است که از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون علیرغم تمامی مشکلات و محدودیت‌های موجود، ۱۰۰ درصد برنامه سال جاری تامین و تدارک شده است.

وی اضافه کرد: برنامه کودی سالیانه شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است که از مقدار تدارک شده از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۷ هزار تُن در بخش کشاورزی استان توزیع و مصرف شده است و طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده، مابقی کود توزیع نشده در انبارهای تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ذخیره‌سازی شده است تا ان‌شاءالله کودهای مورد نیاز کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان به موقع تأمین و توزیع گردد.

زند در ادامه افزود: ۶۵ درصد برنامه کودی استان شامل کودهای ازته (اوره)، ۲۴ درصد فسفاته و ۱۱ درصد پتاسه است که در مقایسه با کشت پائیزه سال گذشته استان بیش از ۱۰۰ درصد معادل ۵۰۰۰ تُن به ویژه در کوهای فسفاته و پتاسه رشد در مصرف داشته‌ایم.

وی با اشاره به تحویل به موقع کود به کشاورزان عنوان کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان قم دارای ۲۱ کارگزار توزیع و فروش نهاده‌های کشاورزی است و مطابق برنامه زمان‌بندی شده کلیه محمولات کودی به موقع و در زمان مناسب جهت مصرف کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در محل کارگزاری‌ها حمل، بارگیری و تخلیه شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری با سامانه پایش مواد کودی و صدور حواله الکترونیکی کود، کلیه مراحل تامین و توزیع کودهای شیمیایی یارانه‌ای از مرحله تدارک و تأمین تا مصرف از طریق سامانه مذکور به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی انجام شد.

وی در پایان چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcee78z7jh8zzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما