چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : 110182
منبع : قم نیوز

ایران از جام ملت های آسیا خداحافظی کرد

قم نيوز : دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا با برتری قطر به پایان رسید.
تیم های ملی ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا
تیم های ملی ایران و قطر در نیمه نهایی جام ملت های آسیا
به گزارش قم نیوز، از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه و در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال ایران به مصاف قطر، میزبان این مسابقات رفت و در پایان میزبان توانست با برتری سه بر ۲ مقابل ایران، به فینال این رقابت‌ها صعود کند. 

این دیدار در ورزشگاه ۴۰ هزار نفری الثمامه دوحه و با قضاوت احمد علی از کویت در حال برگزاری است. دیوید بکام و گابریل باتیستوتا نیز تماشاگران ویژه دیدار ایران - قطر در استادیوم الثمامه بودند. 

پایان نیمه نخست/ ایران یک - قطر دو

تیم ایران در مراحل حذفی مقابل سوریه و ژاپن به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد و قطر هم از سد فلسطین و ازبکستان گذشت.

با بازگشت مهدی طارمی، این مهاجم به ترکیب اصلی بازگشته تا به همراه سردار آزمون، زوج خط حمله تیم ایران را تشکیل بدهد.

پایان نیمه نخست/ ایران یک - قطر دو

تیم ایران کار را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه چهارم پرتاب بلند علیرضا جهانبخش در یک رفت و برگشت با ضربه تماشایی سردار آزمون همراه شد و ایران به گل نخست دست یافت.

در دقیقه ۱۲ ایران در آستانه گل دوم قرار گرفت که پاس جهانبخش با فاصله اندکی از مقابل مهدی طارمی عبور کرد.

در دقیقه ۱۸ و برخلاف روند بازی، قطر به گل تساوی رسید. پاس اکرم عفیف در پشت محوطه جریمه به جاسم ابوالسلام رسید و ضربه او پس از برخورد به شجاع خلیل‌زاده، تغییر مسیر داد و درون دروازه ایران قرار گرفت.

در دقیقه ۲۱، احسان حاج‌صفی به دلیل خطای واضح و متوقف کردن مهاجم قطر، با کارت زرد داور جریمه شد. بازیکنان ایران در ادامه و برای دقایقی تحت تاثیر جو ورزشگاه قرار گرفتند که همین امر موجب شد تا میزبان عملکرد بهتری داشته باشد.


پایان نیمه نخست/ ایران یک - قطر دو

در دقیقه ۳۱، اشتباه امید ابراهیمی موجب شد تا اکرم عفیف در آستانه گلزنی قرار بگیرد که ضربه او را بیرانوند دفع کرد.

اشتباهات متعدد مدافعان و هافبک‌های تیم ایران موجب شد تا دقیقه ۴۳ اکرم عفیف با حرکتی پا به توپ و ضربه‌ای مهار نشدنی، گل دوم قطر را ثبت کند.

در دومین دقیقه از وقت‌های تلف شده و روی کرنر ارسالی، محمدحسین کنعانی‌زادگان نتوانست از موقعیت عالی ایجاد شده استفاده کند تا نیمه نخست با برتری دو بر یک قطر به اتمام برسد.

در ابتدای نیمه دوم محمد محبی و میلاد محمدی به جای امید ابراهیمی و احسان حاج‌صفی وارد میدان شدند. 

در دقیقه ۴۷ ایران صاحب یک موقعیت‌ خطرناک شد و پس از شوت عزت‌اللهی، توپ به دست مدافع قطر برخورد کرد و داور با کمک VAR به سود ایران پنالتی اعلام کرد. جهانبخش نیز پشت توپ قرار گرفت و توپ را به وسط دروازه زد تا کار به تساوی کشیده شود. 

در دقیقه ۵۲ علیرضا بیرانوند با یک واکنش تماشای مانع از گلزنی قطری‌ها شد. در ادامه شجاع خلیل‌زاده با سر خود توپ را از روی خط دروازه برگشت داد.  

فشار تیم ایران در این دقایق باعث شد تا تیم قطر به لاک دفاعی فرو برود. در دقیقه ۷۶ و روی ارسال قدوس و در یک رفت و برگشت توپ به طارمی رسید اما او نتوانست توپ را وارد دروازه حریف کند تا همچنان بازی با تساوی دنبال شود.

در دقیقه ۸۱ معز علی روی یک توپ سرگردان، صاحب یک موقعیت خوب شد و توانست با یک شوت دقیق توپ را وارد دروازه ایران کند تا بازی سه بر دو شود. 

داور بازی ۱۳ دقیقه وقت اضافه گرفت. در دقیقه ۹۳ شجاع خلیل‌زاده با خطا روی اکرم عفیف از داور بازی کارت قرمز گرفت تا ایران ۱۰ نفره کار را دنبال کند.  

تیم ایران در دقایق پایانی موقعیت‌های بسیار خوبی برای به تساوی کشاندن بازی داشتند اما این توپ‌ها با بدشانسی تمام وارد دروازه میزبان نشدند تا در نهایت تیم قطر با نتیجه سه بر ۲ ایران را از پیش رو برداشته و به فینال صعود کند. 


ترکیب ایران

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، احسان حاج‌صفی(میلاد محمدی)، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، امید ابراهیمی(محمد محبی)، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون و مهدی طارمی.

ترکیب قطر

مشعل برشم، پدرو کوریا(طارق سلمان)، المهدی علی مختار، محمد واد البیاتی، یوسف عبدالرزاق(خسن الهیدوس)، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد(اسماعیل محمد)، احمد فتحی عبدالله، جاسم گبر عبدالسلام و معز علی.

 
 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcaawn6u49n661.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما