قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که مردم با حضور پرشور، هدفمند و آگاهانه خود در انتخابات به حفظ آبرو و عزت ملی کمک می‌کنند گفت: حق رأی فرصتی برای سالم‌سازی جامعه در اختیار مردم است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (ع)
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (ع)
به گزارش قم نیوز،از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در آیین خطبه خوانی خادمان حرم مطهر بانوی کرامت، حضور در انتخابات را حق و تکلیف مردم دانست و ادامه داد: مردم با حضور در انتخابات و استفاده از حق رأی خود می‌توانند مدیران و مسوولانی را انتخاب کنند که دغدغه‌مند اصلاح امور باشند و اصلاح امور معنوی و اعتقادی جامعه را در کنار اصلاح امور مادی، عمرانی و آبادانی کشور مدنظر داشته باشند.

وی گفت: شرکت در انتخابات یکی از شاخص‌های رشد محسوب می‌شود و مردم با این کار هم خود و جامعه را می‌سازند و هم دشمنانی که برای تخریب نظام دست‌اندازی کردند را مأیوس می‌کنند.

وی دلیل انحرافات بعد از رحلت پیامبر (ص) را به میدان نیامدن مردم دانست و گفت: نقش انتخاب صحیح و پایداری و ماندگاری مردم در صحنه بسیار زیاد است و می‌تواند در به ثمر نشستن امور مؤثر باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه ما باید در انتخابات شرکت کنیم و حیله و مکر دشمن را به خودش برگردانیم، گفت: دشمن با استفاده ابزاری از برخی خواص ناآگاه و تأثیرگذار در جامعه از برخی کاستی‌ها و ضعف‌ها سوءاستفاده می‌کند تا افرادی که ایمان و تعهدشان به نظام و انقلاب سست است را تحت‌تأثیر قرار دهد.

سعیدی تأکید کرد: مسئولان باید برای رفع کاستی‌ها در فرهنگ و معیشت مردم بیش از گذشته کار کنند تا هم اعتماد مردم را بیشتر جلب کنند و هم جلوی وسوسه دشمن را بگیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود افزود: خداوند در قرآن کریم در تبیین مبعث رسول اکرم(ص) می‌فرماید خداوند پیامبر را فرستاد تا با تلاوت آیات الهی مردم را تزکیه کند و به آنها کتاب و حکمت بیاموزد؛ بنابراین بعثت و آمدن پیامبر (ص) برای اتفاق‌افتادن تحولی در درون انسان‌ها است.

سعیدی، هدف اصلی بعثت را تزکیه و تحول درونی انسان و جامعه دانست و گفت: یکی از فرصت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران به سالم‌سازی انسان و جامعه انسانی و رسیدن به هدف مهم بعثت کمک می‌کند حق رأیی است که به مردم داده شده است که باید به‌صورت هدفمند و آگاهانه از این حق استفاده و به تکلیف خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه تزکیه کاری ارزشمند و پرثمر و هدفی عالی برای انسان است که اگر انسان به این هدف نائل شود همه خیرات و برکات برای او فراهم خواهد شد، گفت: تزکیه و آموختن کتاب و حکمت همان تحول درونی است که هدف بزرگ انبیای الهی است و انسان برای اینکه به این هدف برسد و عبد خدا باشد باید از پیامبر (ص) اطاعت کند.

وی این همه ظلم، جور و جنایتی که در دنیا اتاق می‌افتد را به‌خاطر عیوب و آلودگی‌هایی که در وجود انسان است دانست و گفت: یکی از فرصت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران به سالم‌سازی انسان و جامعه انسانی و رسیدن به هدف مهم بعثت کمک می‌کند حق رأیی است که به مردم داده شده است.
https://qomnews.ir/vdcbwgb8frhb88p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما