دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۶
کد مطلب : 110205
منبع : قم نیوز
مدیرکل امور مالیاتی استان قم خبرداد؛

معافیت های مالیاتی تشویقی برای حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان

قم نيوز : مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: بستر قانونی خوبی در قالب جهش تولید دانش‌بنیان و قانون حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایجاد شد و حاکمیت معافیت‌های مالیاتی مستقیم و تشویقی قابل توجهی را برای این مجموعه‌ها در نظر گرفته است.
شرکت های فناور و دانش بنیان استام قم
شرکت های فناور و دانش بنیان استام قم
به گزارش قم نیوز،حسین نیروبخش مدیرکل امور مالیاتی استان قم در نشستی با مدیران واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان اظهار کرد: مقام معظم رهبری و مقامات طراز اول کشور در سال‌های اخیر مکررا بر حمایت از جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرده‌اند که نشان می‌دهد عزم و اراده نظام در حمایت از توسعه فناوری کاملا قطعی و پابرجا خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری استان قم، وی افزود : به همین دلیل بستر قانونی خوبی در قالب جهش تولید دانش‌بنیان و قانون حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایجاد شد و حاکمیت معافیت‌های مالیاتی مستقیم و تشویقی قابل توجهی را برای این مجموعه‌ها در نظر گرفته است.

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به اهمیت استفاده حداکثری شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان از این ظرفیت‌های قانونی و آشنایی مؤدیان با تکالیف قانونی خود اظهار کرد:  برای این منظور، در صورت تمایل و همکاری پارک علم و فناوری و دانشگاه‌ها آمادگی داریم تا در خصوص مالیات‌های مستقیم، سامانه مودیان و ارزش افزوده به ارائه آموزش‌ها و مشاوره‌های لازم بپردازیم.

نیروبخش افزود: برای مثال در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی که در دستور کار سازمان مالیاتی قرار گرفته است کلیه تولید کنندگان و ارائه دهندگان کالا و خدمات مکلف به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند و با توجه به اینکه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان را نیز در بر می‌گیرد آموزش آن ضروری نظر می‌رسد.

مدیرکل امور مالیاتی استان در پایان با تاکید بر این‌که بهره‌مندی از هرگونه معافیت مالیاتی موکول به انجام تکالیف قانونی است، گفت: شرکت‌های فناور و دانش بنیان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید به انجام تکالیف قانونی خود مثل تسلیم اظهارنامه، نگهداری دفاتر و ارائه اسناد و مدارک به ماموران مالیاتی اهتمام داشته باشند.



 
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcgzz9qnak9qx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما