پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۴
کد مطلب : 110217
منبع : قم نیوز
وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی:

طرح اعتبار خرید ۱۱ قلم کالا براساس دهک درآمدی، در حال اجراست

قم نيوز : سید صولت مرتضوی، با اشاره به موضوع توزیع کالابرگ الکترونیکی برای تامین نیاز مردم، گفت: طرحی در حال اجراست که به تامین نیازهای غذایی مردم توجه جدی دارد و در آن علاوه بر یارانه به افراد بر اساس دهکی که در آن قرار دارند اعتباری برای خرید ۱۱ قلم کالا داده می‌شود.
دیدار ایت الله نوری همدانی با وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی
دیدار ایت الله نوری همدانی با وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی
به گزارش قم نیوز،سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی روز پنجشنبه در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، بیان داشت: دولت طرح‌های زیادی را برای گسترش رفاه اجتماعی در دستور کار دارد و تلاش می‌کند خدمت‌رسانی به اقشار مختلف مردم در این طرح‌ها مورد توجه باشد.

وی با اشاره به این که اقدام‌های دولت سیزدهم در حوزه بیمه‌شدگان با رشد بسیار زیادی همراه است، افزود: به طور کلی پنج صندوق بازنشستگی و بیمه‌ای زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اداره می‌شود و این صندوق‌ها بیش از هفت میلیون بازنشسته را در سطح کشور تحت پوشش دارند.

وی با تاکید بر تنوع خوب صندوق‌های بیمه‌ای در کشور و خدماتی که به بیمه‌شدگان ارائه می‌دهند، ادامه داد: از جمله این صندوق‌ها، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر است که ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خود دارد.
مرتضوی همچنین گفت: در دولت مردمی، بر اساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب نزدیک به ۱۰۰ درصد اقشار مختلف جامعه از بیمه پایه برخوردارند و می‌توانند از مزایایی که برای بیمه شدگان درنظر گرفته شده‌است، استفاده کنند.

وی بیان داشت‌: از جمله بیمه‌های وابسته به وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی، بیمه تامین اجتماعی است که بیمه‌شدگان آن در صورت مراجعه به مراکز ملکی سازمان در سه سطح مختلف خدمات درمانی رایگان دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین بیمه شدگان تامین اجتماعی در صورت مراجعه به مراکز درمانی دانشگاهی تا ۹۰ درصد و در صورت مراجعه به مراکز درمانی بخش خصوصی تا ۷۰ درصد خدمات مورد نیاز خود را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی درخصوص تلاش صورت گرفته برای بیمه تکمیلی بیمه شدگان نیز گفت: در سال بیش‌از ۱۳ هزار میلیارد تومان برای کمک به بیمه تکمیلی بازنشستگان هزینه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع توزیع کالابرگ الکترونیکی برای تامین نیاز مردم، بیان داشت:‌ در این رابطه با تلاش و اصلاحات صورت گرفته، طرحی در حال اجراست که به تامین نیازهای غذایی مردم توجه جدی دارد و در آن علاوه بر یارانه به افراد بر اساس دهکی که در آن قرار دارند اعتباری برای خرید ۱۱ قلم کالا داده می‌شود. استقبال از این طرح بسیار خوب بوده‌است و تاکنون حدود ۲۲ میلیون نفر از این طرح استفاده کرده‌اند.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcjvyevauqev8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما