کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مشارکت در انتخابات، ریختن رأی به صندوق اقتدار ایران است

ایسنا , 28 بهمن 1402 ساعت 18:39

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: وظیفه یکایک پیشگامان انقلاب است که جامعه را به سمت مشارکت موثر سوق دهند؛ امروز یک رأی شما ریختن رأی به صندوق اقتدار ایران است و نومید کننده دشمنان عظمت ایران و امید بخش به محور مقاومت و یاران اسلام و انقلاب است.


به گزارش قم نیوز،آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه ماه‌های رجب و شعبان دو بُعد موضوعی و طریقی دارد، اظهار کرد: همه فرصت‌های این دو ماه ایام الله است، فرصت‌های نابی است ک ذاتا فروغ دارد و پلکانی برای صعود به ماه رمضان است.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: دعا و زیارت دو موضوع بسیار مهمی است که اگر چه در همه ادیان الهی در قرآن ریشه دارد، اما در مکتب اهل بیت(ع) دو بال حرکت و دو منبع غنی انسان سازی است.

وی افزود: دعا و مناجات و زیارت اولیای الهی، حقیقت نابی است که در منظومه فکری اهل بیت(ع) و مکتب شیعه به اوج قله رسیده است؛ دعاهای انسان ساز صحیفه سجادیه اختصاص به مکتب اهل بیت دارد و گنج بی پایان برای ما و امت اسلام است.

خطیب نماز جمعه قم ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه تصریح کرد: مناجات شعبانیه راه مناجات و تقرب خدا را به ما نشان داده و یک منزلگاه برای سلوک الی الله است.

وی تاکید کرد: جشن‌های باشکوه نیمه شعبان و خیل زائرینی که از سراسر کشور به قم می‌آیند یک اتفاق بزرگ در عالم فرهنگ و معنوی است؛ استقبال از مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س) در این شهر تاریخی، شهر خون و قیام مثال زدنی است و امیدواریم امسال نیز شاهد شکوه نیمه شعبان و خلق یک حماسه معنوی و مهدوی در قم و کشور باشیم.

اعرافی ضمن تشکر از حضور خیره کننده ملت هوشیار در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ادامه داد: نسل امروز به ما نشان دادند که همچنان می‌دانند انقلاب چه پدیده‌ای بود و چه عزت و عظمتی به ارمغان آورد.

خطیب نماز جمعه افزود: دست خدا همراه بود، امام خمینی (ره) آمد و جوانان ما سینه سپر کردند که چنین نهضت و انقلاب عظیمی را پدید آوردند، در این میدان قم پیشگام بود و امروز نیز قم، حوزه علمیه و بازار ما بیدار است و حماسه ۲۲ بهمن نشان و نمادی از این بیداری و روح حماسی بود.

وی یادآور شد: پیام حماسه ۲۲ بهمن برای دشمنان ایران مقتدر آن بود که به برخی از علائم گمراه کننده نگاه نکنید و اسیر معادلات غلط نشوید، گوهر انقلاب همچنان درخشان است، روح و فرهنگ مقاومت و معنویت انقلاب اسلامی همچنان زنده است.

اعرافی گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها بدانید ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ همان شکوه سال ۱۳۵۷ را داشت و این عظمت ملت ایران در محور مقاومت متجلی است؛ ملت ما در برابر فساد شما ایستادگی خواهد کرد و به فضل الهی شما را شکست خواهد داد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: پیام حضور حماسی ۲۲ بهمن به مسئولین آن است که بر همت، دانش و کارشناسی خود بیفزایید تلاش خود را مضاعف کنید تا گره از کارها و معیشت مردم گشوده شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه انتخابات نیازمند یک مشارکت خوب و چشمگیر است، اظهار کرد: اولا انتخابات مجلس بسیار مهم است، مجلس قانون گذار، ناظر نیرومند و هم آفریننده دولت است و این سه کارکرد با نمایندگان و آرا شما شکل می‌گیرد و لذا هیچ شبهه‌ای نباید ذهن ما را از مشارکت در انتخابات بازدارد.

 اعرافی تاکید کرد: وظیفه قاطعانه همه کسانی که دل در گرو ایران، اسلام و انقلاب دارند و به اقتدار کشور می‌اندیشیند مشارکت در انتخابات است؛ اما این تنها وظیفه نیست بلکه ما باید مبین و مبلغ باشیم دستاوردهای انقلاب را تببین و جامعه را دلگرم به حضور در انتخابات کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: وظیفه یکایک پیشگامان انقلاب است که جامعه را به سمت مشارکت موثر سوق دهند؛ امروز یک رأی شما ریختن رأی به صندوق اقتدار ایران است و نومید کننده دشمان عظمن ایران و امید بخش به محور مقاومت و یاران اسلام و انقلاب است.

وی اضافه کرد: امیدواریم ۱۱ اسفندماه حماسه‌ای آفریده شود و مشارکتی با درصد بالایی رقم بخورد و دشمنان را نومید و دوستان را امیدوار کند.

اعرافی با بیان اینکه شهر ما باید نماد فرهنگ ناب اسلامی باشد، اظهار کرد: قم نماد دینداری، عفت، پاکدامنی و رعایت اخلاق و معارف الهی بوده است و اکنون ما با آسیب‌هایی ولو کم مواجه هستیم. حوزه، دانشگاه، بسیج، بازار و فرهنگیان، مردان و زنان وظیفه داریم با روش‌های درست و برنامه‌ریزی جایگاه معنوی، اخلاقی و معرفیتی قم را ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: منظر قم باید معنوی و ایمانی باشد و مسئولین شهری باید نماد قم را با محوریت حرم حضرت معصومه(س)، جمکران، حوزه علمیه و انقلاب سامان دهند وضع موجود قم از بسیاری از مناطق بهتر است اما نباید به این میزان بسنده کنیم، وظیفه داریم پاسدار خون شهیدان و ارزش‌های متعالی در این شهر که کانون جوشان معارف اسلام است باشیم و در همه برنامه‌ها پیوست قم انقلابی، اسلامی، فرهنگی و اهل بیتی را مدنظر قرار دهیم.


کد مطلب: 110226

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/110226/مشارکت-انتخابات-ریختن-رأی-صندوق-اقتدار-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir