شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : 110226
منبع : ایسنا

مشارکت در انتخابات، ریختن رأی به صندوق اقتدار ایران است

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: وظیفه یکایک پیشگامان انقلاب است که جامعه را به سمت مشارکت موثر سوق دهند؛ امروز یک رأی شما ریختن رأی به صندوق اقتدار ایران است و نومید کننده دشمنان عظمت ایران و امید بخش به محور مقاومت و یاران اسلام و انقلاب است.
ایت الله اعرافی،مدیر حوزه های علمیه قم
ایت الله اعرافی،مدیر حوزه های علمیه قم
به گزارش قم نیوز،آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ۲۷ بهمن‌ماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، با بیان اینکه ماه‌های رجب و شعبان دو بُعد موضوعی و طریقی دارد، اظهار کرد: همه فرصت‌های این دو ماه ایام الله است، فرصت‌های نابی است ک ذاتا فروغ دارد و پلکانی برای صعود به ماه رمضان است.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: دعا و زیارت دو موضوع بسیار مهمی است که اگر چه در همه ادیان الهی در قرآن ریشه دارد، اما در مکتب اهل بیت(ع) دو بال حرکت و دو منبع غنی انسان سازی است.

وی افزود: دعا و مناجات و زیارت اولیای الهی، حقیقت نابی است که در منظومه فکری اهل بیت(ع) و مکتب شیعه به اوج قله رسیده است؛ دعاهای انسان ساز صحیفه سجادیه اختصاص به مکتب اهل بیت دارد و گنج بی پایان برای ما و امت اسلام است.

خطیب نماز جمعه قم ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه تصریح کرد: مناجات شعبانیه راه مناجات و تقرب خدا را به ما نشان داده و یک منزلگاه برای سلوک الی الله است.

وی تاکید کرد: جشن‌های باشکوه نیمه شعبان و خیل زائرینی که از سراسر کشور به قم می‌آیند یک اتفاق بزرگ در عالم فرهنگ و معنوی است؛ استقبال از مسجد جمکران و حرم حضرت معصومه(س) در این شهر تاریخی، شهر خون و قیام مثال زدنی است و امیدواریم امسال نیز شاهد شکوه نیمه شعبان و خلق یک حماسه معنوی و مهدوی در قم و کشور باشیم.

اعرافی ضمن تشکر از حضور خیره کننده ملت هوشیار در حماسه راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهل و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی ادامه داد: نسل امروز به ما نشان دادند که همچنان می‌دانند انقلاب چه پدیده‌ای بود و چه عزت و عظمتی به ارمغان آورد.

خطیب نماز جمعه افزود: دست خدا همراه بود، امام خمینی (ره) آمد و جوانان ما سینه سپر کردند که چنین نهضت و انقلاب عظیمی را پدید آوردند، در این میدان قم پیشگام بود و امروز نیز قم، حوزه علمیه و بازار ما بیدار است و حماسه ۲۲ بهمن نشان و نمادی از این بیداری و روح حماسی بود.

وی یادآور شد: پیام حماسه ۲۲ بهمن برای دشمنان ایران مقتدر آن بود که به برخی از علائم گمراه کننده نگاه نکنید و اسیر معادلات غلط نشوید، گوهر انقلاب همچنان درخشان است، روح و فرهنگ مقاومت و معنویت انقلاب اسلامی همچنان زنده است.

اعرافی گفت: آمریکا و صهیونیست‌ها بدانید ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۲ همان شکوه سال ۱۳۵۷ را داشت و این عظمت ملت ایران در محور مقاومت متجلی است؛ ملت ما در برابر فساد شما ایستادگی خواهد کرد و به فضل الهی شما را شکست خواهد داد.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان کرد: پیام حضور حماسی ۲۲ بهمن به مسئولین آن است که بر همت، دانش و کارشناسی خود بیفزایید تلاش خود را مضاعف کنید تا گره از کارها و معیشت مردم گشوده شود.

وی ضمن تاکید بر اینکه انتخابات نیازمند یک مشارکت خوب و چشمگیر است، اظهار کرد: اولا انتخابات مجلس بسیار مهم است، مجلس قانون گذار، ناظر نیرومند و هم آفریننده دولت است و این سه کارکرد با نمایندگان و آرا شما شکل می‌گیرد و لذا هیچ شبهه‌ای نباید ذهن ما را از مشارکت در انتخابات بازدارد.

 اعرافی تاکید کرد: وظیفه قاطعانه همه کسانی که دل در گرو ایران، اسلام و انقلاب دارند و به اقتدار کشور می‌اندیشیند مشارکت در انتخابات است؛ اما این تنها وظیفه نیست بلکه ما باید مبین و مبلغ باشیم دستاوردهای انقلاب را تببین و جامعه را دلگرم به حضور در انتخابات کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: وظیفه یکایک پیشگامان انقلاب است که جامعه را به سمت مشارکت موثر سوق دهند؛ امروز یک رأی شما ریختن رأی به صندوق اقتدار ایران است و نومید کننده دشمان عظمن ایران و امید بخش به محور مقاومت و یاران اسلام و انقلاب است.

وی اضافه کرد: امیدواریم ۱۱ اسفندماه حماسه‌ای آفریده شود و مشارکتی با درصد بالایی رقم بخورد و دشمنان را نومید و دوستان را امیدوار کند.

اعرافی با بیان اینکه شهر ما باید نماد فرهنگ ناب اسلامی باشد، اظهار کرد: قم نماد دینداری، عفت، پاکدامنی و رعایت اخلاق و معارف الهی بوده است و اکنون ما با آسیب‌هایی ولو کم مواجه هستیم. حوزه، دانشگاه، بسیج، بازار و فرهنگیان، مردان و زنان وظیفه داریم با روش‌های درست و برنامه‌ریزی جایگاه معنوی، اخلاقی و معرفیتی قم را ارتقا دهیم.

وی تاکید کرد: منظر قم باید معنوی و ایمانی باشد و مسئولین شهری باید نماد قم را با محوریت حرم حضرت معصومه(س)، جمکران، حوزه علمیه و انقلاب سامان دهند وضع موجود قم از بسیاری از مناطق بهتر است اما نباید به این میزان بسنده کنیم، وظیفه داریم پاسدار خون شهیدان و ارزش‌های متعالی در این شهر که کانون جوشان معارف اسلام است باشیم و در همه برنامه‌ها پیوست قم انقلابی، اسلامی، فرهنگی و اهل بیتی را مدنظر قرار دهیم.
https://qomnews.ir/vdcj8yevmuqev8z.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما