جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب : 110283
منبع : ایسنا
امام جمعه قم:

شرکت در انتخابات امید دشمنان را تبدیل به یأس خواهد کرد

قم نيوز : امام جمعه قم بیان کرد: دنیا بداند ملت ایران به فضل خدا در صحنه‌های گوناگون حاضر خواهد بود و در صحنه‌ انتخابات هم امیدهای دشمن را مبدل به یأس خواهد کرد.
امام جمعه قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی
امام جمعه قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی
به گزارش قم نیوز،آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه ۱۱ اسفندماه که در مصلای قدس قم برگزار شد، ضمن تشکر از خادمان و میزبانان زائرین نیمه شعبان عنوان کرد: قم دارای جایگاه محوری در قلمرو ولایت و مهدویت است و لذا این جایگاه اقتضا می‌کند که مردم و مسئولین قم پیشگام آماده سازی قم برای زیارت و ارتباط مردم ایران و جهان با دستگاه ولایت و مهدویت باشند.

وی ضمن تشکر از برگزارکنندگان دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، افزود: خدمت به صندوق رأی از پاک‌ترین خدمت‌ها است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه انتخابات از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: ما قرن‌ها به پادشاهان سفاک و نظام حکمرانی مبتنی بر انتقال حاکمیت از پدر به پسر مبتلا بودیم؛ این بدترین نوع حکمرانی در منظومه نظریات حکمرانی در فلسفه سیاست است.

اعرافی ادامه داد: ایران قرن‌ها مبتلا به این مسئله بود، به ویژه از دوران قاجار و پهلوی که علاوه بر اینکه یک حکمرانی بدون حضور مردم مسلط بود مبتلا به پادشاهان سست عنصر شدیم که استقلال ما را از دست دادند و در عصر قاجار بخش‌های عظیمی از کشور جدا شد و در عصر پهلوی نیز علاوه بر جدایی بخش‌هایی از کشور برای اولین بار دچار استبداد داخلی و وابستگی به قدرت‌های بیرون شد.

امام جمعه قم اظهار کرد: شکوه حضور ملت ایران انقلابی را پدید آورد و رهبری امام(ره) معادلات را تغییر داد؛ دستاوردهای انقلاب فوق تصور است و لذا نباید به خاطر برخی مشکلات این همه شکوه انقلاب را نادیده گرفت.

وی تصریح کرد: از مهم ترین دستاوردهای انقلاب و رهبری امامین انقلاب، صندوق رأی و بازگشت حق انتخاب به مردم بود؛ همه ما باید برای احقاق این حق تلاش کنیم و و انتخابات یک وظیفه ملی انقلابی و ایمانی اسلامی است.

اعرافی اضافه کرد: امروز ملت ما فصل نو و جدیدی را رقم خواهند زد؛ از اکنون تا پایان وقت رأی گیری همه موظف هستیم علاوه بر شرکت در انتخابات، دیگران را نیز به حضور در پای صندوق رأی ترغیب کنیم.

وی تاکید کرد: دنیا بداند ملت ایران به فضل خدا در صحنه‌های گوناگون حاضر خواهد بود و در صحنه‌ انتخابات هم امیدهای شما را تبدیل به یأس خواهد کرد.

امام جمعه قم بیان کرد: این حضور پرشکوه استمرار خواهد یافت و به آرمان‌های بزرگ خواهد رسید؛ مسئولین در برابر ملت وظیفه حساسی دارند، ما باید در مجلس آینده و در تلاش‌های مسئولین شاهد برداشتن گام‌های جدی برای گشایش در مشکلات جامعه باشیم.

وی یادآور شد: در آستانه ماه رمضان قرار گرفته و ما وظیفه داریم به نیازمندان کمک کنیم، جامعه بیدار و زنده متعاون و همدل یکدیگر است؛ اگر حس تعاون و کمک به دیگران در ما خاموش شد از انسانیت فاصله گرفتیم.

اعرافی تصریح کرد: فقر و نیاز یک بُعد عمومی و حاکمیتی دارد لذا دستگاه حاکمیت وظیفه طراحی برنامه‌های صحیح اقتصادی در رفع فقر دارد اما وظیفه همگانی ما را کنار نمی‎گذارد.

امام جمعه قم با اشاره به روز درختکاری گفت: امروز یکی از مهم ترین چالش‌های همه عالم آلایندگی، تخریب منابع طبیعی، کم آبی، الگوی غلط در مصرف انرژی زنجیره‌ای را تشکیل داده که نه تنها کشور ما بلکه همه عالم را درگیر کرده است لذا باید به درختکاری اهتمام ورزیم؛ دولت طرح کاشت یک میلیارد درخت را دارد که با همراهی همه دستگاه ها و مشارکت مردم اماکن پذیر است.

وی بیان کرد: از امروز مساجد و روحانیون و مردم تلاش کنند تا ماه رمضان دارای برکات افزون باشد و برنامه‌های لازم برای نسل جوان و رونق بخشیدن به مساجد نیازمند برنامه ریزی است و همه ما به فراخور توان باید تلاش کنیم، رشته تبلیغ باید استمرار پیدا کند و لذا روحانیون باید در تعطیلات هم مثل هر سال حضور جدی و قوی برای تبیین معارف و ارزش‌های اسلامی داشته باشند.

اعرافی تاکید کرد: قتل عام ۵۰ هزار نفر از مردم فلسطین چه معنایی دارد جز اینکه وجدان قدرت‌های استکباری مسخ شده و حکام عرب و جهان در خواب خرگوشی هستند و برخی خائن به آرمان محور مقاومت هستند؛ این آدم‌کشی تمام وجدان بشریت را باید بیدار کند چه شده که دولت‌های عرب همچنان با اسرائیل ارتباط دارند این از شما قابل قبول نیست.  

امام جمعه قم در پایان عنوان کرد: آمریکا بداند در پرونده سیاه شما این آدم کشی ثبت شد و روزی به یاری خداوند زنجیره مقاومت و امت اسلام، انتقام این آدم کشی را خواهد گرفت.
https://qomnews.ir/vdcc4xqs12bqsi8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما