پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۰
کد مطلب : 110295
منبع : ایسنا
منتخب مردم قم؛

رویکرد مدیریت شهری باید پیشرفت‌محور باشد

قم نيوز : منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترکیب فعلی مجلس گفت: با ترکیب فعلی مجلس، که جوانان گام دومی هستند می‌توانیم رویکرد تحولی داشته باشیم.
منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی، عبدالمنان رییسی
منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی، عبدالمنان رییسی
به گزارش قم نیوز،محمد منان رئیسی، نماینده منتخب مردم قم در جمع برخی از اصحاب رسانه که عصر سه شنبه برگزار شد، با تشکر از کسانی که به پای صندوق‌های رای آمدند گفت:‌ با گفتمان نو وارد مجلس شده‌ام، دغدغه حل مشکل مردم را دارم. مسکن یکی از مسائل اساسی مردم است که با توجه به تخصصی که در این حوزه دارم، صادقانه وارد میدان شدم تا بتوانم گامی در این راستا بردارم، در ضمن وابسته به هیچ حزبی نیستم.

۲.۵ میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد

وی افزود: مدیران شهری گمان می‌کنند که شهرسازی فشرده یا عمودی به صرفه‌تر از شهرسازی افقی است، در حالی که شهرسازی فشرده هزینه‌های پنهان همچون هزینه فرهنگی و محیط زیستی دارد و به دلیل اینکه نمایندگان درگیر کارهای اجرایی روزمره می‌شوند از این هزینه‌ها غافل می‌شوند. همچنین در کشور ۲.۵ میلیون خانه خالی وجود دارد که تعداد ۳۰۰ هزار آن تنها در تهران است، این رقم ده برابر خانه‌های خالی شهر لندن است.

وی افزود: رویکرد مدیریت شهری پیشرفت محور نیست، بلکه توسعه محور است، رویکرد پیشرفت محور باید مبتنی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی باشد و صرف ساخت برج‌ها و تقاطع‌ها سبک زندگی برای ما نمی‌سازد، بلکه فرهنگ ما را از درون متلاشی می‌کند، مدیران شهری همیشه بر سر ساخت پل‌ها و ساختمان‌های شهری رقابت دارند در حالی که باید به توانایی مدیریت مدیران در ایجاد آرامش برای شهروندان نگاه کنیم، هر چه قدر این سبک ساختمان‌سازی‌ها در شهرها اوج گرفت، آسیب‌های اجتماعی بیشتر شدند، چرا که معیار مدیران توسعه است.

ترکیب مجلس متشکل از جوانان گام دومی است

رئیسی با اشاره به ترکیب فعلی مجلس تشریح کرد: با ترکیب فعلی مجلس، که جوانان گام دومی هستند می‌توانیم رویکرد تحولی داشته باشیم، همچنین راه‌اندازی مونوریل صرفه اقتصادی ندارد و تبدیل به نماد ناکارآمدی شده است اما جمع کردن مونوریل با توجه به هزینه‌های هنگفتی که برای آن شده است منطفی نیست و باید برای خدمت‌رسانی به نتیجه برسد و رها کردن آن هم سرمایه‌های اجتماعی را نابود می‌کند و برای راه‌اندازی مونوریل، دولت باید آن را به عنوان پروژه ملی قلمداد کند، پروژه مونوریل شمال قم را به جنوب آن وصل می‌کند و با توجه به جمعیت متراکم قم باید به سمت سیستم حمل و نقل ترکیبی برویم.

نخبگان باید به میدان بیایند

نماینده منتخب مردم قم درخصوص لزوم ایجاد شبکه نخبگان گفت:‌ من تنها در یک رشته تخصص دارم و برای قانون‌گذاری مجلس شورای اسلامی قصد دارم تا شبکه نخبگانی در رشته‌های مختلف را تشکیل دهم، همچنین حاکمیت کشور باید به دنبال تولید محتوای فرهنگی باشد تا بتواند فضای مجازی را قبضه کند و در خدمت سبک زندگی اسلامی باشد.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcf1xdytw6dy0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما