چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۹
کد مطلب : 11035
اجرای طرحی جالب در قم

گیاهان دارویی تزئین‌گر فضای سبز شهری!

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به خواص گیاهان دارویی گفت: این گیاهان می‌توانند آرامش بخشی بسیار مطلوبی را ایجاد کنند و به عنوان جایگزین گیاهان فصلی به زیبایی شهر کمک کنند.
گیاهان دارویی تزئین‌گر فضای سبز شهری!
به گزارش قم نیوز، حسین رضایی نسب در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان داشت: به منظور استفاده هر چه بهتر از فضای سبز گونه‌های متناسب با آب و هوا و اقلیم شهر قم مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت:‌ کارشناسان و متخصصان بسیاری در این راستا تلاش کرده‌اند و جلسات بسیار زیادی را گذاشته‌اند تا بتوانیم از اقلیم مناسب برای شهر استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به خواص گیاهان دارویی گفت: این گیاهان می‌توانند آرامش بخشی بسیار مطلوبی را ایجاد کنند و به عنوان جایگزین گیاهان فصلی به زیبایی شهر کمک کنند.

رضایی نسب ابراز داشت: باغ پرورش گیاهان دارویی در بوستان علوی ایجاد شده و از اساتید مجرب نیز دعوت کرده‌ایم تا در پرورش این گیاهان تلاش کنند.

وی بیان داشت: افزایش تولیدات فضای سبز در دستور کار قرار دارد و به همین منظور به دنبال ایجاد بوستان‌ها و به ویژه بوستان‌های محلی در سطح شهر هستیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ضمن تاکید بر استفاده از علوم در این زمینه گفت: کمیته‌ای تشکیل شده تا کارهای فضای سبز و ایجاد بوستان‌ها بر اساس مسائل دانش محور باشد تا بتوانیم حرکت علمی و صحیحی را ایجاد کنیم.

رضایی نسب با اشاره به موضوع مبلمان شهری گفت: این یکی از مسائل مهمی است که باید رعایت شود و ما در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی تاکید کرد: همچنین برای وسائل بازی کودکان لایحه‌ای به شورای شهر ارسال و مورد تصویب قرار گرفت که در مرحله مناقصه بوده و هم‌زمان با عید نوروز شاهد تحول و تغییری جدی در سطح شهر از این نظر خواهیم بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در ادامه به میزان فضای سبز شهری اشاره کرد و گفت: میانگین کل میزان فضای سبز شهر ۱۴.۵ متر مربع است که به دنبال ارتقا ۲.۵ متر مربعی آن هستیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjiyev.uqevtzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما