پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : 110363
آیت الله مکارم شیرازی:

پلیس ضمن برخورد با مفسدان و برهم زنندگان نظم، مامور به رحمت است

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: پلیس از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مامور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.
مرجع تقلید شیعیان، آیت الله مکارم شیرازی
مرجع تقلید شیعیان، آیت الله مکارم شیرازی
به گزارش قم نیوز، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم با تبریک ماه مبارک رمضان و میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام و سال نو، قم را شهری متمایز و متعلق به جامعه تشیع دانست و اظهار کرد: قم مرکزیت علمی و دینی جهان تشیع است. بیش از ۸۰ هزار طلبه در حال فراگیری علوم دینی در سطوح مختلف هستند.

مرجع تقلید شیعیان، موقعیت قم را حساس برشمرد و افزود: دشمنان تلاش دارند با آلوده کردن جوانان قمی به مواد مخدر و دیگر مفاسد اخلاقی، چهره قم را تخریب کنند که این وظیفه شما را مضاعف می کند، چرا که ضربه به قم، ضربه به عالم تشیع است.

وی بر آمادگی حوزه علمیه برای همکاری با نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: حوزه علمیه می تواند در زمینه های مختلف بخصوص در مسئله حجاب با نیروی انتظامی همکاری نماید.

آیت الله مکارم شیرازی با خطیر دانستن وظایف نیروی انتظامی، اظهار کرد: پلیس از سویی موظف به برخورد شدید با برهم زنندگان نظم و مفسدان است و از سویی مأمور به محبت و رحمت و رعایت آداب اسلامی است و جمع میان این دو کار آسانی نخواهد بود.

این مرجع تقلید، حفظ حجاب را واجب دانست و افزود: از سوی دیگر هم نباید این عمل با خشونت همراه شود، چرا که بهانه ای برای دشمنان و معاندان می گردد.

وی با اشاره به شب های قدر و شهادت امیرمؤمنان علی علیه السلام تصریح کردند: باید احترام این ایام رعایت گردد.
https://qomnews.ir/vdcb0gb8frhb8fp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما