دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب : 110392
منبع : ایسنا

والدین سنجش سلامت نوآموزان را جدی بگیرید

قم نيوز : رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم گفت: متأسفانه علی‌رغم اطلاع رسانی‌ها، بسیاری از خانواده‌ها برای نوبت‌گیری مراجعه نکردند؛ لذا تقاضا داریم والدین هر چه سریع‌تر فرآیند نوبت‌گیری سنجش سلامت را انجام دهند و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.
سنجش سلامت نوآموزان
سنجش سلامت نوآموزان
به گزارش قم نیوز،اصغر محمودی عنوان کرد: سنجش سلامت بدو ورود به مدارس کلاس اولی‌های مهر سال ۱۴۰۳، از ابتدای مهر ۱۴۰۲ آغاز و تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم ادامه داد: ما سالانه به طور متوسط حدود ۳۲ هزار نفر سنجش می‌کنیم که امسال تا این لحظه حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر نوبت‌گیری کردند.  

محمودی گفت: والدین می‌توانند با مراجعه به سایت http://my.medu.ir درگاه پنجره واحد خدمات یکپارچه الکترونیک وزارت آموزش و سامانه یکپارچه رشد و تربیت (سامانه سیرت) نسبت به نوبت‌گیری سنجش بدو ورود به دبستان و پیش‌دبستانی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: بعد از غربالگری و شناسایی دانش‌آموزان دارای مشکل این دانش‌آموزان به مراکز جامع آموزش و توانبخشی ما ارجاع داده می‌شوند و خدماتی همچون گفتار درمانی و کار درمانی را به صورت رایگان در طول سال تحصیلی دریافت می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم، اظهار کرد: بیشترین ارجاعات ما در حوزه مشکلات دانش‌آموزان مربوط به آمادگی تحصیلی است که در فرآیند غربالگری اولیه ارجاع می‌خورند و بیش از ۹۰ درصد این‌ها در تست مجدد حد نصاب لازم را کسب می‌کنند و مشکل خاصی ندارند؛ در وهله بعد دانش آموزانی قرار دارند که دچار کم توانی ذهنی هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۸۰۰۰ دانش‌آموز سنجش سلامت شدند و ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر نوبت‌گیری کردند، یادآور شد: پیش‌بینی ما برای پایه اول مهر ۱۴۰۳ حدود ۲۸ هزار دانش‌آموز است که با مراجعه پیش دبستانی‌ها این تعداد به ۳۲ هزار نفر می‌رسد.

محمودی تاکید کرد: متأسفانه علی‌رغم اطلاع رسانی‌ها بسیاری از خانواده‌ها برای نوبت‌گیری مراجعه نکردند؛ لذا تقاضا داریم والدین هر چه سریع‌تر فرآیند نوبت‌گیری سنجش سلامت را انجام دهند و این کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی قم، اضافه کرد: متولدین نیم سال دوم سال ۹۶ ( ۱۳٩۶/۰۷/۰۱) تا ( ۱۳۹٩/۰۷/۰۱) باید برای سنجش بدو ورود به مدارس مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: تعداد پایگاه‌های سنجش را در سطح استان قم دو برابر کردیم و هیچ تفاوتی در بین ارائه خدمات این پایگاه‌ها در سطح شهر وجود ندارد؛ و لذا از خانواده‌ها تقاضا داریم هر چه سریع‌تر نوبت‌گیری را انجام دهند.

محمودی عنوان کرد: اگر والدین هر چه سریع‌تر برای فرآیند سنجش از سنین چهار سالگی که زیر ساخت آن نیز در سامانه سیرت فراهم شده اقدام به نوبت‌گیری کنند؛ دانش‌آموزان ما اگر اختلالی هم داشته باشند با تشخیص دقیق و مداخلات زودهنگام روند درمانی بهتری نسبت به سنین بالاتر خواهند داشت.
گزارشگر : تحریریه قم نیوز
https://qomnews.ir/vdcdnz0fxyt0fs6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما