پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : 11081
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

بهره‌گیری از توان خیرین در احیای موقوفات

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم بر بهره‌گیری از توان خیرین در احیای موقوفات کشور تاکید کرد و گفت: نباید شاهد این باشیم که برخی موقوفات به مکانی متروکه تبدیل شوند.
بهره‌گیری از توان خیرین در احیای موقوفات
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سیدمحمد علی علوی‌گرگانی امروز در دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در سخنانی به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشور اشاره کرد و افزود: باید سازمان اوقاف و امور خیریه و دیگر نهادها نسبت به اجرایی شدن این مهم اهتمام داشته و برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در سطح کشور برنامه ریزی جامع‌تری داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نسل جوان ما امروز تشنه حقیقت هستند یادآور شد: باید معارف ناب اسلامی به جوانان عرضه شود و بهترین محل برای ارائه این معارف بقاع متبرکه و اماکن مذهبی است.

این مرجع تقلید یادآور شد: تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در تحقق این هدف از اهمیت زیادی برخوردار است و مردم با تجمع در بقاع متبرکه می‌توانند هرچه بیشتر از معارف اسلامی سیراب شوند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید از سوی سازمان اوقاف به احیای موقوفات توجه بیشتری شود گفت: در برخی نقاط شاهد وجود موقوفات متروکه هستیم که می‌توان این موقوفه‌ها را با صرف هزینه‌ای اندک احیا کرد.

بهره‌گیری از توان خیرین
آیت الله علوی گرگانی گفت: خیرین در عرصه چنین فعالیت‌هایی پیشگام هستند و با همکاری آنان می‌توان در راستای احیای موقوفات گام برداشت.

وی یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را اجرایی کردن نیات واقفان ذکر کرد و ادامه داد: البته در این زمینه سازمان اوقاف و امور خیریه به وظیفه خود به خوبی عمل کرده است.

استاد حوزه علمیه قم برنامه ریزی دقیق برای موقوفات را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم که از موقوفات به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdca6wn6.49n6a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما