چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 11231
با حضور استاندار قم

هيئات مذهبی استان قم تجليل شدند

قم نيوز : قم نیوز: شب گذشته، 26 دی‌ماه استاندار قم با حضور در همايشی از هيئات و تشكل‌های مذهبی استان قم تجليل كرد.
هيئات مذهبی استان قم تجليل شدند
به گزارش قم نیوز، كرم‌رضا پيريايی استاندار قم در همايشی كه شب گذشته، در مركز فقهی ائمه اطهار(ع) و با حضور مسئولان و دست‌اندركاران هيئات و تشكل‌های مذهبی استان برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به اينكه فعاليت هيئت‌های مذهبی استان قم موجب محور شدن آن‌ها در مركز جهان اسلام شده است، گفت: در تمام برنامه‌هايی كه نام و عنوان جامعه فرهنگی و دينی از جمله هيئت‌های مذهبی در آن مطرح است بهترين كار اين است كه محور فعاليت‌ها برپايه بيانات مقام معظم رهبری قرار گيرد.

وی با اشاره به اينكه هيئات مذهبی بزرگ‌ترين پايگاه دينی و ملی در كشور هستند، ادامه داد: وجود حرم حضرت معصومه(س) و ديگر ويژگی‌های بارز فرهنگی و معنوی در قم، موجب شده تا اين جايگاه در قم يك جايگاه ويژه و ممتاز باشد.

استاندار قم ترويج فرهنگ اصيل اهل بيت(ع) و تعظيم شعائر دينی را از وظايف هيئات مذهبی برشمرد و افزود: در طول تاريخ خط فرهنگ اصيل دينی و شيعی توسط مراجع تقليد و بزرگان دين ترسيم شده و هيئت‌های مذهبی اجازه نفوذ و تحريف در اين جبهه اصيل فرهنگی را نداده‌اند.

پيريايی تجليل از هيئت‌ها را اقدامی مهم و ارزشمند دانست و گفت: تجليل و تكريم هيئت‌های مذهبی به‌عنوان علم‌داران نهضت امام حسين(ع) و حافظان ميراث جاودان عاشورا وظيفه دينی و ملی است.

وی با بيان اينكه خداوند همه خوبی‌ها را برای قم قرار داده است، توفيق ساخت ضريح مقدس امام حسين(ع) را نمونه‌ای از اين خوبی‌ها عنوان و يادآوری كرد: اين افتخار بزرگی برای قم است كه ضريح امام حسين(ع) در قم ساخته شد و حركت معنوی بدرقه ضريح به سمت كربلا را مردم قم آغاز كردند.

استاندار قم با اشاره به نقش هيئات مذهبی در مسائل فرهنگی، مقابله با هجمه‌های ضد اخلاقی دشمنان را رسالت مهم اين گروه عنوان و تصريح كرد: نهادينه‌كردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر و تقويت حجاب و عفاف از موضوعات مهم فرهنگی است كه هيئات و مجموعه‌های دينی می‌توانند نقش محوری را در آن داشته باشند.

پيريايی حمايت مادی و معنوی از هيئات را رويكرد استان عنوان و تأكيد كرد: ما هميشه به‌دنبال كمک به هيئت‌های مذهبی بوديم و الان نيز از بودجه در اختيار، بخشی را به‌عنوان كمك نقدی به اين هيئت‌ها اختصاص خواهيم داد.

استاندار قم از پرداخت كمك هزينه سفر به عتبات عاليات ۱۱۰ نفر از رؤسای هيئت‌های مذهبی استان به قيد قرعه خبر داد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchzinz.23nzxdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما