پنجشنبه ۵ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۴۳
کد مطلب : 1124
با حضور اقشار مختلف مردم؛

مراسم چهلم آیت‌الله نجفی دشتی در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله میرزا احمد نجفی دشتی با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدای قم برگزار شد.
مراسم چهلم آیت‌الله نجفی دشتی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت‌الله میرزا احمد نجفی دشتی با حضور مراجع تقلید آیت‌الله مکارم شیرازی، سبحانی، علوی گرگانی و جمعی از طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه و اقشار مختلف مردم چهارشنبه شب در حسینیه شهدای قم برگزار شد.

امام جمعه کاشان در این مراسم مرحوم آیت‌الله نجفی دشتی را یکی از فقهای برجسته و بنام در حوزه‌های علمیه قم و نجف دانست و گفت: ایشان از محضر بزرگانی همچون آیت‌الله سید ابوالحسن اصفهانی که در عصر خودشان مرجع علی‌الاطلاق شیعه در جهان اسلام بودند بهره برده بود.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی خاطرنشان کرد: این عالم ربانی هیچگاه تمایل و علاقه‌ای به مطرح شدن نداشت و همیشه از اینکه به عنوان مرجع مطرح شود پرهیز داشت و این زهد و ورع و پارسایی ایشان بسیار کم نظیر بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله نجفی دشتی علاقه ویژه‌ای به نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) داشت، تصریح کرد: ایشان همواره مشغول خواندن اذکار و اوراد بودند و در عین ساده زیستی، توجه و ارادت بسیار به مومنین به ویژه سادات داشتند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، آیت‌الله نجفی دشتی را از مصادیق مرجعیت شیعه و از انسان‌های زاهد و با تقوا و پرهیزکار دانست و گفت: ایشان در طول حیات پربرکت خویش خدمات ارزشمندی را به حوزه‌های علمیه قم و نجف ارائه کرده و شاگردان مبرزی را برای خدمتگزاری به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تربیت کردند.

آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی‌ نجفی که در سال ۱۲۸۷ شمسی در بخش کاکی شهرستان دشتی دیده به جهان گشود، از مجتهدان طراز اول معاصر و از شاگردان آقا سید ابوالحسن اصفهانی، میرزا آقای اصطهباناتی، شیخ ابوالحسن مشکینی، شیخ موسی نجفی‌خوانساری، شیخ کاظم شیرازی، حاج آقا ضیاء‌الدین اراکی بالاخص آقا سید عبدالهادی شیرازی و آیت‌الله خویی بود.

این عالم ربانی بعد از سال‌ها تدریس در حوزه نجف اشرف، در سال ۱۳۵۰ در پی فشار دولت عراق بر شیعیان و ایرانیان مقیم عتبات عالیات به ایران مراجعه کرده و راهی حوزه علمیه قم شد تا به تربیت طلاب مکتب جعفری(ع) همت کند.

آیت‌الله حاج میرزا احمد نجفی دشتی در تاریخ ۲۵ شهریورماه سال جاری بر اثر کهولت سن و عفونت دستگاه گوارش به لقاء‌الله پیوست و پیکر مطهرش پس از تشییع در بوشهر و شهر مقدس قم در جوار بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcj.8evfuqevxsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما