شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : 11290
رکنی:

هم اکنون با بلایای انسان ساز در طبیعت مواجه هستیم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: در حال حاضر دیگر تنها بلایای طبیعی مشکل بشر نیست و با بلایای انسان ساز در طبیعت مواجه هستیم.
هم اکنون با بلایای انسان ساز در طبیعت مواجه هستیم
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی گفت: غالب مسائل زیست محیطی برمی گردد به شرایط درون استانی و بسیاری ازالگوهای تولید و مصرف غلط است، در واقع هنوز این الگوها هنوز به روز نشده است.
وی با بیان اینکه هم خودروها و هم سوخت‌هایشان استاندارد نیستند، گفت: آلایندگی موتورسیکلت‌ها بدون معاینه فنی پنج برابر یک خودرو است و باید بحث الزام به معاینه فنی برای تمام وسایل نقلیه جدی گرفته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم ادامه داد: ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگ استفاده از این ناوگان باید گسترش یابد، همچنین بخش عظیمی از مسئله ریزگردها به سوخت‌های آلاینده مربوط می‌شود و نبود فضای سبز درون شهری این را تشدید می‌کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بدون توجه به آلاینده‌های محیط زیست نمی‌توان زندگی سالمی داشت، متأسفانه به حریم شهر احترام نگذاشته‌ایم و هم اکنون با بلایای انسان ساز مواجه هستیم.

برای پاک شدن هوای قم ۲۵ سال کار لازم است
رکنی ضمن اشاره به اینکه تلاش ما این است که برای حل معضل آلودگی از محققان دانشگاهی و حوزوی بهره مند شویم، گفت: همچنین در حال پیگیری این موضوع هستیم که پایان نامه‌های علمی در زمینه‌های زیرساختی وارد عمل شوند.

وی افزود: برای پاک شدن هوای شهر، ۲۵ سال کار لازم است، باید با صبرو شکیبایی این موضوع را دنبال کنیم و هماهنگی مسئولان در این زمینه الزامی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: در حال حاضر مشکلات آلودگی باید در حوزه‌های مختلف دنبال شود، برای نمونه خشک شدن تالاب‌ها، تقویت پوشش گیاهی، هدایت واحدهای صنعتی به خارج از شهر و برخورد قاطع با متخلفین از معاینه فنی خودروها می‌تواند در این موضوع تاثیربسیاری داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: بحث زوج و فرد خودروها نیاز به بررسی‌های دقیق و جامعی دارد و باید کاری کرد که تردد به هسته مرکزی شهر با برنامه ریزی بهتری انجام شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccxiqs.2bqso8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما