پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : 11433
به زودی

نمایندگی‌های آستان مقدس قم در کشور راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان مقدس قم از راه‌اندازی دفاتر نمایندگی آستان حضرت فاطمه معصومه(س) در مناطق مختلف کشور در آینده‌ نزدیک خبر داد.
نمایندگی‌های آستان مقدس قم در کشور راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی در دیدار نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار داشت: آستان مقدس قم، پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در مسیر رشد و توسعه بوده است.

وی ضمن تقدیر از زحمات مسئولان گذشته آستان مقدس حضرت معصومه(س) در خدمت‌رسانی و آماده کردن زیرساخت‌ها، اظهار داشت: امروز آستان مقدس قم در شرایطی است که ارائه‌کننده خدمات گسترده‌ای در ترویج معارف اسلامی و آموزه‌های مکتب اهل‌ بیت(ع) در سراسر کشور و جهان است.

تولیت آستان حضرت معصومه(س) با اشاره به فعالیت افرادی توانا، با نشاط و خوش ذوق در بخش‌های مختلف آستان مقدس قم که دارای نگاهی رشد یافته و متناسب با زمان هستند، اظهار داشت: آنچه در تمامی برنامه‌های اجرایی حرم مطهر حضرت معصومه(س) مد نظر قرار دارد، توجه به کیفیت، در کنار کمیت‌ کارها است.

وی در ادامه به طرح‌ها و برنامه‌های جدید آستان مقدس قم در راستای فراهم آوردن امکان خدمت‌رسانی تمامی شیفتگان خاندان اهل‌ بیت(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: آستان مقدس قم به دنبال این است که با فراهم آوردن فضای مناسب، هرکس در هر جایی بتواند خدمتی به کریمه اهل ‌بیت(ع) داشته باشد و خود را جزو خادمین حضرت قرار دهد.

سعیدی به برنامه‌ریزی آستان مقدس قم در راستای ایجاد دفاتر نمایندگی آستان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت:‌ با فعال شدن این نمایندگی‌‌ها در هر نقطه از کشور، افرادی که دارای هدایا و نذورات هستند و یا خواهان خدمتی به حضرت کریمه اهل ‌بیت(ع) باشند، می‌توانند از طریق این نمایندگی‌ها اقدام کنند.

امام جمعه قم افزود: همچنین افرادی که خواهان خادمی حضرت هستند و امکان حضور در قم برایشان میسر نیست، می‌توانند از طریق این نمایندگی‌ها، خدماتی را به حضرت کریمه اهل ‌بیت(س) ارائه کنند.

وی در ادامه درباره ساماندهی خدام افتخاری آستان مقدس قم گفت: در گذشته افراد در تخصص‌های مختلف، در قالب خادم افتخاری وارد آستان مقدس می‌‌شدند ولی تنها نظافت، هدایت زائران و کارهایی غیر از تخصص و توانایی خود انجام می‌دادند؛ در برنامه‌ریزی جدید قرار شد تا با فراهم آوردن فضا و شرایط کافی، افراد بتوانند در تخصص‌های خود در آستان حضرت معصومه(س) خدمت کنند.

سعیدی در پایان خاطرنشان کرد: استان زنجان با توجه به ظرفیت‌های موجود دینی و مذهبی‌، از گزینه‌های مناسب برای راه‌اندازی دفتر نمایندگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbfab8.rhb8fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما