جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۶
کد مطلب : 11445
مدیرعامل انجمن سینمای جوان خبر داد

شرکت 3800 نفر در دوره‌های بلندمدت انجمن سینمای جوان

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: در حال حاضر این انجمن دارای 60 دفتر استانی بوده و بیش از 3 هزار و 800 نفر را زیرپوشش دوره‌های بلندمدت فیلم‌سازی خود قرار داده است.
شرکت 3800 نفر در دوره‌های بلندمدت انجمن سینمای جوان
به گزارش قم نیوز، هاشم میرزاخانی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین که پنجشنبه شب در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، رشد ۷۵ درصدی آثار ارسال شده به این جشنواره را نشان‌دهنده استقبال فیلم‌سازان جوان از هنر دینی دانست و اظهار کرد: این امر بیانگر روحیه دینی و هنری بالا در نزد هنرمندان متعهد ایرانی است.

زمینه حضور کشورهای اسلامی در جشنواره نماز و نیایش فراهم می‌شود
وی ادامه داد: با توجه به اینکه نماز ستون دین اسلام است، برگزاری جشنواره‌هایی مانند نماز و نیایش به روایت دوربین، موجب گرد هم آمدن هنرمندان دینی می‌شود، به همین دلیل قصد داریم با بین‌المللی کردن این جشنواره، زمینه حضور همه کشورهای اسلامی را فراهم کنیم.

مدیرعامل انجمن سینمای جوان با بیان اینکه در سال جاری هم ۱۱ اثر از کشورهای اسلامی به صورت غیر رسمی در بخش جهان اسلام جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین نمایش داده شدند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این جشنواره یافتن استعدادهای جوان و افزایش سطح معلومات جوانان مستعد فیلم‌ساز و عکاس است.

حمایت از ساخت فیلم براساس ۲۰ فیلمنامه برتر جشنواره نماز و نیایش
وی تصریح کرد: حمایت از فیلم‌سازان جوان در دستور کار انجمن سینمای جوان قرار دارد به همین منظور ۲۰ عنوان از فیلمنامه‌های برتر جشنواره حاضر مورد حمایت قرار گرفته و ساخت فیلم براساس آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

میرزاخانی با بیان اینکه آثار برتر این جشنواره از شبکه‌های قرآن و نمایش پخش خواهند شد، افزود: نقد و بررسی این فیلم‌ها در فرهنگسرای ارسباران تهران نیز در دستور کار قرار دارد.

برگزاری دوره‌های انیمیشن در دفاتر انجمن سینمای جوان

مدیرعامل انجمن سینمای جوان با اعلام آمادگی انجمن سینمای جوان برای برگزاری دوره‌های بلندمدت انیمیشن عنوان کرد: علاقه‌مندان به این رشته هنری می‌توانند از فرصت به دست آمده به نحو مطلوب استفاده کرده و پس از گذراندن دوره‌ها از امکانات موجود در دفاتر استانی هم بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به سه دهه فعالیت انجمن سینمای جوان بیان داشت: در حال حاضر این انجمن دارای ۶۰ دفتر استانی بوده و بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر را زیرپوشش دوره‌های بلندمدت فیلمسازی خود قرار داده است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcene8z.jh8zei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما