يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب : 11493

بازسازی مرکز بهداشتی درمانی و سه خانه بهداشت شهر قنوات

قم نيوز : قم نیوز: مرکز بهداشتی درمانی و سه خانه بهداشت روستاهای سراجه، جنت آباد و حاجی آباد آقا شهر قنوات استان قم مطابق با استانداردهای روز بازسازی و آماده بهره برداری است.
بازسازی مرکز بهداشتی درمانی و سه خانه بهداشت شهر قنوات
به گزارش قم نیوز، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم در بازدید از مرکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت قنوات، گفت: در بازسازی مرکز بهداشتی درمانی شهر قنوات که حدود هشت ماه به طول انجامید، زیربنای این مرکز از ۵۰۰ متر مربع به ۷۰۰ متر مربع افزایش یافت.

سید شمس الدین حجازی با بیان اینکه در ۳۰ سال گذشته اقدام قابل توجهی برای بازسازی و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت بخش ها انجام نشده است، افزود: بازسازی مرکز بهداشتی درمانی قنوات مطابق با استانداردهای و ایجاد محیطی مناسب برای مراجعان از اقدامات این دانشگاه در جهت تکمیل و توسعه بهداشت و درمان بخش هاست.

وی همچنین از احداث سه واحد مسکونی در مجاورت این مرکز بهداشتی درمانی برای استقرار پزشکان خبر داد و گفت: درحال حاضر ساخت این سه واحد، پیشرفت حدود ۲۵ درصدی دارد که تکمیل و تجهیز آن نیازمند مساعدت مسوولان بخش و خیران است.

وی همچنین در جلسه مشترک با بخشدار مرکزی و شهردار قنوات که در محل مرکز بهداشتی درمانی قنوات برگزارشد، با تاکید بر لزوم تکمیل این سه واحد مسکونی به لحاظ استقرار پزشک مقیم و منفعت آن برای عموم مردم، گفت: تاکنون برای بازسازی مرکز بهداشتی درمانی قنوات و این سه واحد مسکونی ۲۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حجاری افزود: در صورت همکاری مسوولان و خیران بخش، این دانشگاه آمادگی دارد، این سه واحد مسکونی را پس از تامین اعتبار لازم در مدت سه ماه تکمیل کند.

وحید گلیکانی، بخشدار مرکزی قم و سید رضا حسینی، شهردار قنوات نیز ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی مرکز بهداشتی درمانی و سه خانه بهداشت این بخش در خصوص تکمیل این سه واحد مسکونی برای استقرار پزشک مقیم با همکاری خیرین قول مساعد دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین در این جلسه از آمادگی این دانشگاه برای اعطا مجوز ایجاد داروخانه شبانه روزی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در قنوات خبر داد.

حجازی همچنین از سه خانه بهداشت روستاهای سراجه، جنت آباد و حاجی آباد آقا که به همت معاونت بهداشتی این دانشگاه بازسازی شده، بازدید کرد و گفت: برای بازسازی این سه خانه بهداشت در مجموع ۴۵ میلیون تومان هزینه شده است.

وی در این بازدیدها بر لزوم تقویت رصد وضعیت بهداشتی روستاها و انعکاس آن به مسوولان، تکریم پرسنل و ارباب رجوع و تقدیر از زحمات و تلاش های بهورزان تاکید کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchxknz.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما