دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 11523
همزمان با ميلاد پيامبر(ص)

طلاب قمی به دست آيت‌الله مصباح يزدی ملبس به لباس روحانيت شدند

قم نيوز : قم نیوز: مراسم عمامه‌گذاری 23 نفر از طلاب مدرسه علميه معصوميه در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره) برگزار شد.
طلاب قمی به دست آيت‌الله مصباح يزدی ملبس به لباس روحانيت شدند
به گزارش قم نیوز، به مناسبت سالروز ولادت حضرت ختمی مرتبت، حضرت محمد مصطفی(ص)، آيين عمامه‌گذاری جمعی از طلاب حوزه علميه قم برگزار شد.

بنا بر اين گزارش، در اين مراسم كه با حضور آيت‌الله محمدتقی مصباح يزدی برگزار شد، ۲۳ نفر از طلاب مدرسه علميه معصوميه به دست اين استاد برجسته حوزه علميه، به لباس روحانيت ملبس شدند.

در اين مراسم كه در مدرسه علميه معصوميه قم برگزار شد، آيت‌الله مصباح يزدی در سخنانی به ذكر اهميت و جايگاه اخلاص در زندگی و عمل و نيت پرداخت.

وی در اين مراسم با ذكر اين مطلب كه ارزش هر عملی در دستگاه الهی با نيت، مقايسه می‎شود، گفت: ممكن است در يك مكان دو نفر به نماز بايستند ولی يكی از آنها با آن نماز بهشتی و ديگری جهنمی شود؛ در اين تفاوت فاحش آن چيز كه نمره و امتياز اصلی را اعطا می‎كند، اخلاص عمل است.

رئيس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی(ره)، با ذكر اين مطلب كه رسيدن به جايگاه نيت و اخلاص در عمل از مراتب بالای عرفانی است، تصريح كرد: در اين راستا اولين مرتبه رشد عالی انسان اين است كه پيش از هر كاری، آن را ارزيابی كند كه آيا اين كار برای خدا بوده است يا نفس.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcbfsb8.rhb85piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما