يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : 11589
منبع : قم نیوز

جشنواره فجر به قم رسید

قم نيوز : قم نیوز: برای نخستین بار فیلم های جشنواره فجر همزمان با تهران در شهر قم اکران می گردد.
جشنواره فجر به قم رسید
سید رسول موسوی نژادیان با اعلام خبر برگزاری جشنواره فجر در قم گفت: زیرساخت های فرهنگی استان قم ظرفیتی را فراهم کرد که قم میزبان جشنواره فجر باشد.

معاون فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در خصوص محل اکران فیلم ها بیان کرد:
سینما وتوس به عنوان محل اکران فیلم های جشنواره انتخاب شده است. این سینما با داشتن دو سالن پخش فیلم مجزا و محل پارک خودرو شرایط مناسب تری را برای اکران فیلم  ها داشت.

وی در خصوص فیلم های انتخابی برای اکران در شهر قم اظهار کرد: جمعی از کارشناسان با نگاه به متنوع بودن فیلم ها و شرایط مذهبی قم، 18 فیلم را برای اکران در قم انتخاب کردند.

موسوی نژادیان با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره فجر در قم گفت: مراسم اختتامیه جشنواره استانی فیلم فجر 30 بهمن ماه برگزار می شود. در مراسم اختتامیه از بهترین فیلم، بهترین بازیگر، بهترین کارگردان، بهترین فیلم نامه و فیلم برگزیده تماشاگران تقدیر می شود. همچنین در این مراسم با حضور مقامات ملی و استانی از یکی از هنرمندان ملی عرصه سینما تجلیل می شود.

وی با اشاره به شروع اکران فیلم های جشنواره از 14 بهمن ماه تصریح کرد: زمان نمایش فیلم های جشنواره فجر در قم از 14 بهمن  تا 23 بهمن می باشد که در دو سالن سینما وتوس 60 برنامه اکران فیلم خواهد بود. در حاشیه نمایش فیلم ها نیز جلسات نقد فیلم با حضور منتقدین سینما و عوامل فیلم برگزار خواهد شد.

موسوی نژادیان افزود: سانس های پخش فیلم در سالن یک سینما وتوس از ساعت ۱۶ تا ۲۲ و در سالن دوم از ساعت ۱۷ تا ۲۳ است .

وی با اشاره به فروش بلیط فیلم های جشنواره در سطح شهر گفت: برای راحتی مردم علاوه بر فروش بلیط در سینما وتوس، در نگارخانه فرهنگ در خیابان دورشهر فروش بلیط صورت می گیرد. فروش بلیط هر فیلم نیز یک روز قبل از اکران آن فیلم خواهد بود.

معاون فرهنگی هنری اداره ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برنامه های فرهنگی در طول جشنواره افزود: به تمامی تماشاگران فیلم جشنواره فجر در قم هدیه فرهنگی اعطا می شود که ارزش این هدیه فرهنگی پنج برابر هزینه خرید بلیط جشنواره است . همچنین مقرر شده است که خبرنگاران و نهاد های مرتبط با عرصه سینما مانند صدا و سیما و انجمن سینما جوانان سهمیه هایی برای تماشای فیلم های جشنواره اعطا می گردد.

وی با اشاره اکران فیلم های حوزه بین الملل جشنواره فجر گفت: 6 فیلم در حوزه بین الملل با موضوع هالیوودیسم در طول جشنواره در قم اکران می شود.


موسوی نژادیان در پایان با اشاره به دیجیتالی شدن سینماهای قم، تصریح کرد: قم در عرصه دیجیتالی کردن سینماها پیشرو بوده است و علاوه بر سینمای وتوس، سینماهای تربیت و شهر آفتاب نیز با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به فناوری دیجیتال مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdnk0f.yt0fj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما