يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : 11606
آیت الله صافی گلپایگانی:

اهداء خون واجب کفایی است

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در قم در پاسخ به استفتائی گفت: اگر نجات جان بیماری خاص موکول به اهداء خون باشد، به صورت کفایی اهداء خون بر همه کسانی که واجد شرایط باشند، واجب است.
اهداء خون واجب کفایی است
به گزارش قم نیوز، اداره کل انتقال خون استان قم در استفتائی از آیت الله صافی گلپایگانی نظر وی را در مورد اهدای خون جویا شد.

در متن این استفتا خطاب به آیت الله صافی گلپایگانی آمده است: همانگونه که مستحضرید در بخش بهداشتی درمانی جامعه امروز بشری، نیاز به خون و فرآورده های خونی امری اجتناب ناپذیر است به گونه ای که بدون تامین این امر، هر روز تعداد قابل توجهی از مردم جان خود را از دست می دهند یا در معرض خطر جدی قرارمی گیرند.

این متن ادامه یافته است: با توجه به این مساله بفرمایید: ۱- از نظر شرع مقدس اهدای خون به بیماران نیازمند به خون چه حکمی دارد؟ ۲- در صورت ضرورت اهدای خون در موارد خاص آیا این امر واجب می شود؟

آیت الله صافی گلپایگانی در پاسخ به این اسفتا آورده است: ۱- کسانی که با اهداء خون خود، می توانند خون بیماران نیازمند به خون را تامین کنند اگر با قصد قربت این کار را انجام دهند انشاالله موجب ثواب و اجر اخروی خواهد بود.

۲- اگر نجات جان بیماری خاص موکول به اهداء خون باشد، به صورت کفایی اهداء خون بر همه کسانی که واجد شرایط باشند واجب است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcd990f.yt0fz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما