دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۴۰
کد مطلب : 11654
غبار قدوم اخت ولی خدا توتیای چشمان ما

عمه سادات سلام علیک...

قم نيوز : قم نیوز: هوای قم امروز دلپذیرتر از هر روز منتظر رسیدن مسافری خسته و رنجور اما عزیز بود؛ قم امروز از شوق میزبانی عمه سادات فاطمه معصومه(س) در پوست خود نمی‌گنجید.
عمه سادات سلام علیک...
به گزارش قم نیوز، امروز هوا متفاوت‌تر از روزهای قبل است حتی از شهرهای دیگر هم متفاوت‌تر... هوا بوی خوشی با خود دارد... شب قبل خبری از پیک رسید ... خبری که چشمان اهالی را تا به صبح باز و منتظر نگاه داشت...

پس از آنکه مأمون عباسی در سال ۲۰۰ هجری امام رضا(ع) را به خراسان دعوت کرد، حضرت معصومه(س) به همراه عده‌ای ‌از برادران و بستگان، پس از یک سال به انگیزه دیدار برادر وارد ایران شد.

پس از ولایتعهدی امام رضا(ع) بنی هاشم که مدت‌ها زیر شکنجه و فشار حکام جور بودند با شنیدن این خبر به عنوان دیدار حضرت رضا(ع) از مدینه به خراسان رهسپار شدند. این گروه در حدود ۴۰۰ نفر بودند که در رأس آن‌ها حضرت معصومه(س) بود.

وقتی حضرت معصومه(س) و همراهان به شهر ساوه رسیدند، مأموران حکومت عباسی با آن‌ها درگیر شدند و عده‌ای از آن‌ها را به شهادت رساندند.

حضرت معصومه در همانجا بیمار شدند. بانو از همراهیان سئوال کرد از اینجا تا قم چقدر فاصله است؟ به ایشان عرض شد: ده فرسخ. حضرت فرمود: مرا از اینجا به قم منتقل کنید.

بزرگان قوم آل سعد اشعری به اتفاق به جانب ساوه روان شده بودند تا مسافری عزیز را به جانب شهری که پناهگاه شیعیان بود بیاورند.... مسافری خسته، نستوه و محزون؛ کسی که بی شباهت به زینب کبری(س) نیست.

صبح و هنگامه طلوع خورشید... از دور دست کاروانی به چشم می‌خورد.... چشم‌های نخوابیده تا صبح و در انتظار، بازتر می‌شود... آیا این همان خبر است؟.... کاروان نزدیکتر می‌شود....

مردم هلهلهکنان به سویش می‌شتابند تا او را در خانه خود جای دهند... این افتخار نصیب چه کسی می‌شود؟

مهمانداری از دخت پیشوای هفتم و اخت ولی خدا قسمت کسی نیست جز موسی بن خزرج..... خوشا به حالش....

عمه سادات سلام علیک
امروز بیش از هزار و ۲۳۳ سال از ورود پربرکت حضرت معصومه(س) به قم می‌گذرد و مردم قم همچون سال ۲۰۱ هجری برای پاسداشت این روز به استقبال رفته‌اند... امروز حتی مراجع تقلید و علما که در مسجد اعظم درس دارند، به احترام آن حضرت دروس خود را تعطیل کردند.

مردم ولایتمدار و قدردان قمی از ساعت ۸ صبح در میدان معصومیه با شاخه‌های گل تجمع کرده بودند تا خاطرات ۲۳ جمادی‌الثانی سال ۲۰۱ هجری را مرور کنند... خاطراتی که تنها اقوالی است از تاریخ نویسان.

آنها به رسم پاسداشت همراه با شترهای جهازدار مسیر میدان معصومیه تا حرم حضرت معصومه(س) را که به باغ بابلان شهرت داشته است، طی کردند.

حرم را زنان مملو از جمعیت کرده بودند و شترها بیرون حرم ایستاده بودند. بوی اسفند و عطر گلاب فضای حرم را پر کرده بود و مقابل صحن آینه دسته‌های گل روی هم چیده شده بود.

«صل علی سیدنا محمد،حضرت معصومه(س) به قم خوش آمد»....«آمده خواهر امام هشتم، معصومه سایه‌سار مردم قم»...

یکی از مداحان اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی و خوشامدگویی پرداخت و مردم نیز در خواندن ابیات وی را همراهی می‌کردند.

در این مراسم تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و دست اندرکاران حرم نیز حضور داشتند.

دیدن حال و هوای مردم دکلمه مرحوم آغاسی را در ذهن تداعی می‌کرد....

مرغ دلم راهی قم می‌شود

در حرم امن تو گم می‌شود

عمه سادات سلام علیک

روح عبادات سلام علیک

کوثر نوری به کویر قمی

آب حیات دل این مردمی

عمه سادات بگو کیستی

فاطمه یا زینب ثانیستی

از سفر کرب و بلا آمدی

یا که به دیدار رضا آمدی

کاش شبی مست حضورم کنی

باخبر از وقت ظهورم کنی

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcgt39q.ak9qn4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما