دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۳۵
کد مطلب : 11661
تحلیل‌های ذوالنوری از فضای سیاسی کشور

از دست‌مریزاد به سران قوا تا جزئیات 6 کمیته انتخاباتی خاتمی

قم نيوز : قم نیوز: مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه به تحلیل فضای سیاسی کشور پرداخت و نقش شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف در انتخابات 92 را مورد ارزیابی قرار داد.
از دست‌مریزاد به سران قوا تا جزئیات 6 کمیته انتخاباتی خاتمی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری یکشنبه شب در نخستین نشست از سلسله نشست‌های بصیرت که به مناسبت بزرگداشت دهه مبارک فجر در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزار شد در موضوع مدیریت انتخابات به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: انتخابات پیش‌رو قطعاً نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی با حضور حداکثری خود یک بار دیگر حماسه جدیدی را خلق خواهند کرد که دنیای استکبار را شرمنده،‌ سرافکنده و حیرت‌زده و دل دوستداران انقلاب را شاد خواهند کرد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری مهم‌ترین انتخابات کشور است، ابراز داشت: این انتخابات هم برای ما دارای اهمیت ویژه است و هم مهم‌ترین موضوع مورد علاقه دشمن است.

وی با اشاره به اینکه امروز براندازی نظام‌های سیاسی با گذشته تفاوت جدی دارد، گفت: در گذشته که رسانه‌های مجازی، اینترنت، رسانه‌های جمعی، ماهواره و ... مثل امروز نبود شهرها و کشور‌ها دروازه، مرز و نگهبان داشتند و ورود هر گونه اطلاعات و اخبار و محصولات فرهنگی مثل سایر کالاها فیزیکی بود.

مرز زمینی در هجوم سیاسی بی‌معناست

ذوالنوری با تاکید بر اینکه در آن زمان اگر تمامیت ارضی کشور حفظ می‌شد همه آن کشور محفوظ بود،‌ افزود: این در حالی است که امروز مرز زمینی در هجوم سیاسی بی‌معنا است و برج و بارو، قلعه، خاکریز و میدان مین و... در حفاظت از یک نظام سیاسی تاثیر چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه امروز تمام موضوعات با ابزار‌های رسانه‌ای در عرصه نبرد سایبری و الکترونیکی انجام می‌گیرد و مرز‌ها معنی گذشته خود را از دست داده است، یادآور شد: در گذشته که حفاظت فیزیکی یک نظام را از تعرض حفظ می‌کرد مهم‌ترین گزینه برای براندازی یک نظام سیاسی تعرض نظامی و لشگرکشی بود اما امروز از ابزار اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با استفاده از توان رسانه‌ای برای براندازی نظام‌های سیاسی دنیا استفاده می‌کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه به وقوع ۷۰ انقلاب رنگی در دنیا پس از سقوط سالوادر آلنده اشاره کرد و اذعان داشت: حادثه ۱۸ تیر استعداد تبدیل شدن به یک انقلاب رنگی در ایران را داشت و در فتنه ۸۸ نیز ابعاد و حجم امکاناتی که دشمن به کار برد از همه انقلاب‌های رنگین اتفاق افتاده در دنیا عظیم‌تر و گسترده‌تر بود.

وی با بیان اینکه در انتخابات مجلس نمی‌توانند یک کشور را به دو رنگ، دو جبهه و دو خط تبدیل کنند و یک بحران فراگیر کشوری خلق کنند، اظهار داشت: تنها انتخاباتی که چنین زمینه‌ای دارد انتخابات ریاست جمهوری است که با آن می‌توانند کشور را به دو جبهه و دو رنگ تقسیم کنند.

ذوالنوری انتخابات ریاست جمهوری را یک رفراندوم کشوری دانست و گفت: انتخابات ریاست جمهوری ملاک ارزیابی اعتماد مردم به نظام، ملاک انگیزه مردم برای حضور در صحنه و ملاک میزان مقبولیت نظام اسلامی است.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه درصد رأی هرچه بالاتر باشد دشمن مایوس‌تر، سرخورده‌تر و سرافکنده‌تر می‌شود،‌ تصریح کرد: در مقابل هر چه مشارکت پایین‌تر باشد دشمن بهانه و دستاویزی برای تضعیف نظام اسلامی و ادعای طرفداری از مردم و تقابل با نظام اسلامی را پیدا می‌کند.

وی تاکید کرد: در حقیقت در این رفراندوم که چشم جهانیان به ویژه در شرایط فعلی به آن دوخته شده باید دشمن را مثل گذشته مایوس کرد و حداکثر استفاده را با مشارکت حداکثری مردم از این فرصت برد.

اهمیت حضور حداکثری از انتخاب اصلح بالاتر است

ذوالنوری در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در انتخابات گذشته و همچنین در این انتخابات بارها بر حضور حداکثری تاکید کردند، یادآور شد: اهمیت حضور حداکثری مردم از انتخاب اصلح هم بالاتر است چون امروز در دنیا حضور حداکثری ملاک سنجش مقبولیت،‌ محبوبیت و اقتدار یک نظام سیاسی است.

وی نخستین نکته مورد تاکید رهبری را مشارکت حداکثری عنوان کرد و ابراز داشت: وجود فضای آرام در کشور از الزامات مشارکت حداکثری است زیرا اگر آرامش در فضای کشور از بین برود و تشنج و اختلاف به وجود آید دشمن میدان مانور و کسب موفقیت پیدا می‌کند.

مشاور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه با اشاره به تاکید قرآن کریم بر موضوع وحدت، انسجام و پرهیز از تفرقه خاطرنشان کرد: در همین راستا مقام معظم رهبری چندی پیش قاطعاً کسانی که تا زمان انتخابات موجبات دلسردی در مردم و آشوب و اختلاف در کشور به وجود آورند را خیانت‌کار دانستند.

گلایه از اتفاقات دیروز در مجلس
ذوالنوری در ادامه به اتفاقات رخ ‌داده در مجلس شورای اسلامی در روز گذشته پرداخت و با گلایه از رؤسای دو قوه مجریه و مقننه گفت: باید دست‌مریزاد گفت به رؤسای دو قوه که چه زیبا امر رهبری را امتثال کردند.

وی اظهار داشت: رسانه‌ها به دلیل عدم توجه روسای دو قوه از امر رهبری در نشست خبری شرکت نکردند و به همین دلیل دفتر روسای دو قوه مجبور شدند اطلاعیه لغو نشست خبری را بدهند.

مشاور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه اصحاب رسانه را بخشی از مردم کشور دانست و خاطرنشان کرد: این مردم صدای کسی را که بخواهد تفرقه بلند کند خفه می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاکید امام خمینی(ره) به سران نظام کار برای خدا بود، ابراز داشت: متاسفانه دیروز مجلس صحنه زورآزمایی، یارکشی، پنجه در هم انداختن دو قوه بود و بحث وزیر نبود.

ذوالنوری با بیان اینکه وزیر کار قربانی دعوای رؤسای دو قوه شد، تاکید کرد: ایجاد اختلاف و بر هم زدن نظم و آرامش و ایجاد نگرانی در مردم در اردوگاه خودی معنا ندارد.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نخستین چیزی که در خلق مشارکت حداکثری به عنوان رهبر جبهه حق بر آن تاکید دارند وحدت، انسجام، همدلی، هم‌قولی، هم‌فکری و یا حداقل تحمل هم و زندگی مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر است.

مشاور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه تصریح کرد: به همین دلیل اگر یکدیگر را قبول نداریم باید قربة‌الی‌الله را هم تحمل کنیم و نسبت به مسائلی کوتاه بیاییم و باید مرتب به سران پیام دهیم که اگر کسی اختلاف را در کشور تعمیق کند خدمت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم همواره پشت سر رهبری حرکت کرده و می‌کنند گفت: گرچه برخی از خواص مثل برگ درخت در فتنه ۸۸ ریختند اما مردم پشت سر ولایت و رهبری ایستادند و ۹ دی را خلق و فتنه‌گران را منزوی کردند.

تاکید مقام معظم رهبری بر وحدت و اجتناب از تفرقه
ذوالنوری نخستین نکته‌ مورد تاکید مقام معظم رهبری را وحدت و اجتناب از تفرقه، چالش و تنش دانست و اظهار داشت: در این راستا سران در اولویت نخست پاسخ به فرمان مقام معظم رهبری هستند.

وی بیان موفقیت‌ها، محاسن و خدمات نظام را از دیگر تاکیدات رهبری عنوان کرد و ابراز داشت: امروز با وجود تحریم، کارشکنی و فشار، دنیا به فضای آرامش و سکون و امنیتی که در کشور ما قرار دارد غبطه می‌خورد.

مشاور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه به دستاورد‌ها و پیشرفت‌های عظیم ایران در تمام زمینه‌ها از جمله علمی و نظامی اشاره کرد و گفت: این در حالی است که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما در تمام زمینه‌ها وابسته بودیم.

وی به بیان خدمات صورت گرفته در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: هر چند مشکلات، گرفتاری‌ها و تورم داریم اما نباید امید در مردم از بین رود که این خواست مقام معظم رهبری است و ما نباید تخم یأس در کشور بکاریم.

ذوالنوری نکته مهم دیگر در انتخابات ریاست جمهوری را انتخاب اصلح دانست و گفت: کسی را باید انتخاب کرد که تابع سیاست‌ها و تدابیر رهبری باشد و بداند که ولی‌فقیه بر اساس آموزه‌های دینی حرف اول و آخر را می‌زند.

وی با بیان اینکه احمدی‌نژاد در دوره اول بر مدار ارزش‌ها حرکت کرد و به ولایت نزدیک‌تر بود، خاطرنشان کرد: به همین دلیل حمایت ویژه رهبری را داشت و مخالفین و دشمن‌ها سکوت کرده بودند موافقان در میدان بودند و سپر بلا می‌شدند.

مشاور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه تاکید کرد: اما از زمانی که زاویه شروع شد مخالفین شیر و روباه‌ها درنده شدند و موافقین نیز سکوت کردند.

وی با بیان اینکه رهبری دو حمایت ویژه و عمومی از مسئولان دارند گفت: امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب از ابتدای انقلاب حمایت عمومی را از تمام مسئولان داشتند.

ذوالنوری تاکید کرد: اگر کسی به ارزش‌ها نزدیک‌تر و پایبند‌تر بود و دل در گرو ارزش‌ها داشت و خدمت کرد حمایت ویژه رهبری هم پشت سر او است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: همانطور که در دوران اصلاحات تلاش می‌کردند انتخابات را عقب بیندازند که مقام معظم رهبری فرمودند یک روز هم نخواهم گذاشت که عقب بیفتد.

وی تاکید کرد: مدافع‌ترین فرد برای انتخابات سالم، جامع، فراگیر و به موقع امام و مقام معظم رهبری بوده و هستند.

مشاور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه ایجاد تشنج و آشوب در جامعه را از اهداف دیگر جبهه باطل دانست و گفت: با توجه به اینکه آنها در فضای معقول و منطقی چیزی برای گفتن ندارند به دنبال آشوب و تشنج هستند و در این زمینه رسانه‌های غربی از مدت‌ها قبل کار خود را شروع کردند و به دنبال ایجاد اختلاف،‌ تشنج، بزرگنمایی مشکلات و ایجاد دلسری در مردم هستند.

وی با بیان اینکه بقا و دوام هر نظام بستگی به سرمایه ملی آن نظام دارد، خاطرنشان کرد: مصداق سرمایه ملی اعتمادی است که مردم به نظام دارند و اعتباری است که نظام پیش مردم دارد.

طراحان انتخابات آزاد اصل نظام را هدف گرفته‌اند
ذوالنوری طرح مسائلی همچون «کمیته صیانت از آرا» و «انتخابات آزاد» را به معنای هدف گرفتن اصل نظام دانست و تصریح کرد: بیان این مسائل به معنای یک اعلام جهانی بر اینکه ما به نظام اعتماد نداریم و نظام پیش ما اعتبار ندارد است و بنابراین کسانی که به اعتماد مردم آسیب بزنند در مسیر جبهه باطل حرکت کردند.

وی برگزاری انتخابات حداکثری را ضامن بقاء نظام عنوان کرد و اذعان داشت: برخی با زیر سئوال بردن انتخابات ثمره شیرین انتخابات را تلخ می‌کنند و به سرمایه‌ای که با رای مردم به دست آمده چوب تاراج می‌زنند.

مشاور نماینده مقام معظم رهبری در سپاه همچنین تصریح کرد: کسانی که سلامت انتخابات را پیش از موعود و زودهنگام زیر سئوال می‌برند از هم‌اکنون در حال نابودی دستاورد‌های نظام هستند.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سئوالی در خصوص عملکرد آقای هاشمی گفت: نمی‌توانم کار ایشان را در راستای رهبری مقام معظم رهبری در استفاده بهینه از انتخابات به نفع نظام تفسیر و ارزیابی کنم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه هاشمی را از نخستین افراد مطرح‌کننده «انتخابات آزاد» دانست و اظهار داشت: وقتی سران اپوزیسیون خارج کشور، ولی‌عهد، مریم قجر و بعضاً سران استکبار جهانی مقوله انتخابات آزاد را مطرح می‌کنند کسانی که در داخل کشور و در سطح بالا قرار دارند بدانند آنچه که دشمن بر روی آن دست می‌گذارد به نفع ما نیست.

ذوالنوری تشکیک در انتخابات آزاد در کشور را زیر سئوال بردن نظام و همنوایی با دشمن دانست و ابراز داشت: متاسفانه آقای هاشمی بد حرکت کردند و قطعا به دنبال تاثیرگذاری در انتخابات هستند همانگونه که ملاقات‌های ایشان اخیرا چند برابر شده است.

وی افزود: کسانی را سراغ داریم که به دنبال جذب طلبه‌ها هستند و طلاب را از حوزه برای دیدار با آقای هاشمی می‌برند و از آنها تعریف و تمجید می‌کنند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه هاشمی قطعا در عرصه انتخابات آتی فعال خواهد بود، به دیدار‌های هاشمی اشاره کرد و با بیان اینکه امامزاده را باید از زوارش شناخت، گفت: گروه‌هایی با دست‌بند سبز به دیدار هاشمی می‌روند که تا اسم کروبی و موسوی می‌آید صلوات می‌فرستند.

وی همچنین به فعالیت‌های جریان انحرافی نیز اشاره کرد و گفت: آنها نیز برای انتخابات برنامه دارند و با شگرد‌هایی که تهیه دیدند به دنبال بهره ‌بردن از این انتخابات هستند.

ذوالنوری در عین حال تاکید کرد: هاشمی، جبهه اصلاحات و جریان انحرافی ساز‌هایی می‌زنند که ما این سازها را در راستای فرمایشات رهبری نمی‌بینیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: مردم از قوه قضاییه برخورد عادلانه با مهدی هاشمی را می‌خواهند که اگر مجرم است به میزان جرمش و به دور از نفوذ پدر در حکم مجازات شود.

در ادامه نشست در حالی که ذوالنوری در رابطه با مهدی هاشمی سخن می‌گفت درگیری لفظی بین دو نفر از حضار در رابطه با هاشمی به وجود آمد که ذوالنوری در این رابطه توهین را پسندیده ندانست و فحاشی را از نظر شرع محکوم دانست.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه ما نقد و تحلیل منصفانه می‌کنیم گفت: حق توهین حتی به غیر مومن را نیز نداریم چه برسد به درون خانواده انقلاب و نظام.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص ورود خاتمی در انتخابات گفت: آقای خاتمی شش کمیته تشکیل داده است و سران این کمیته‌ها آدم‌های قدری هستند که روزانه فضای جامعه را رصد می‌کنند و میزان محبوبیت آقای خاتمی را به وی گزارش می‌کنند که آیا زمینه ورود دارد یا خیر که تاکنون به نتیجه مثبتی نرسیده‌اند.

خاتمی از فیلتر شورای نگهبان رد نمی‌شود
ذوالنوری تصریح کرد: اعتقاد دارم پرونده آقای خاتمی پرونده‌ای نیست که بتواند از فیلتر شورای نگهبان رد شود.

وی افزود: در دوره فتنه ۸۸، خاتمی دوش به دوش سران فتنه حرکت کرد و به علم اینکه می‌دانست راه آنها باطل است هیچ وقت اعلام برائت نکرد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه خاتمی را جزو سران فتنه در دوران فتنه‌گری دانست و گفت: چگونه می‌توان سکان نظام را به دست چنین آدمی داد.

وی تاکید کرد: تلقی این نیست که آقای خاتمی تایید شود بنابراین احتمال ورودش کم است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcezp8z.jh8zpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما