سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب : 11671
آیت الله فاضل لنکرانی:

مردم در انتخابات، فریب عناوین احزاب و شعارهای دروغ را نخورند

قم نيوز : قم نیوز: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: مردم در انتخابات ریاست جمهوری، فریب عناوین احزاب و شعارهای دروغ مغایر با خط امام و رهبری را نخورند.
مردم در انتخابات، فریب عناوین احزاب و شعارهای دروغ را نخورند
به گزارش قم نیوز، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد زین العابدین قم با اشاره به ویژگی های امام خمینی(ره) به عنوان رهبری بزرگ و فقیهی جامع الشرایط عنوان کرد: انقلاب اسلامی جریانی بزرگ در جهان رقم زد که همه موفقیت های خود را مرهون امام خمینی(ره) و رسالت اسلامی اش است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امام خمینی(ره) در حقیقت خورشید فقاهت، منادی وحدت اسلامی و پیام آور بیداری اسلامی در جهان است که باید در خصوص آشنایی با ویژگی ها و ابعاد سیاسی، علمی، فقهی، اجتماعی و دینی وی تلاش کنیم و آن را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهیم.



علما نمی توانند با گوشه گیری نسبت به مسائل سیاسی، دینی و اجتماعی بی تفاوت باشند
وی مهم ترین هدف ایشان را قیام برای خدا دانست و افزود: این قیام فقط برای روحانیت و اقشار خاصی تعریف نشده و ایجاد حکومت اسلامی از به پشتوانه ملت، واجب مطلق می باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: در جامعه اسلامی علما نمی توانند با گوشه گیری نسبت به مسائل سیاسی، دینی و اجتماعی بی تفاوت باشند و امام خمینی(ره) با قیام تاریخی و دینی خود این مسئله مهم را به اثبات رساند.

آیت الله فاضل لنکرانی تصریح کرد: بر این اساس امام خمینی(ره) کار خو را به صورت ریشه ای در جامعه ای که مسلمانان از روح اسلام جدا شده بودند و بدعت ها در جریان بود، آغاز کرد و با روشنگری و آگاهی بخشی در جهت اتحاد اسلامی و وحدت همه جانبه تلاش نمود.



اختلاف و عدم وحدت و انسجام در میان مسئولان توجیه ناپذیر است

وی تاکید کرد: اختلاف و عدم وحدت و انسجام در امور به ویژه در میان مسئولان توجیه ناپذیر است و رهبر معظم انقلاب بارها در این خصوص تاکید کرده اند و نسبت به خطرات اختلاف و تفرقه هشدار داده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با انتقاد از انتصاب دادن برخی به حضرت ولی عصر(عج) گفت: ر تائید کسی نباید بگوییم که او مورد تائید امام زمان(عج) نیز می باشد بلکه باید به شیوه امام راحل(ره) بیان کنیم که امیدواریم دعای امام زمان پشت سر او باشد و با حضور موثرش رضایت ساحت مقدس ولی عصر(عج) را خشنود نماید.



برخی می خواهند اصل اسلام را تغییر دهند و ولایت را نادیده بگیرند
وی اجرای قانون الهی را رکن مهمی در تشکیل حکومت اسلامی برشمرد و افزود:در دین مبین اسلام، پیامبر(ص) نیز حق خروج از قوانین الهی را نداشت از این رو در جامعه اسلامی همه باید در برابر قوانین اسلامی و اجرای آن اهتمام ورزند و در چنین جامعه ای تعدی از قانون معنایی ندارد.

آیت الله لنکرانی تصریح کرد: متاسفانه برخی می خواهند اصل اسلام را تغییر دهند و ولایت را نادیده بگیرند؛ در حالی که ولایت در اسلام اصل مهمی است و نمی توان حقیقت ناب اسلام را با شبهات و سخنان بی اساس خاموش کرد.



عده ای خود را میدان دار انقلاب کرده اند
وی شناخت کامل امام خمینی(ره) در همه ابعاد را امری مهم در روشنگری اذهان به ویژه در میان جوانان دانست و افزود: امام خمینی(ره) نکات ارزشمند کلیدی فراوانی را در انقلاب خود به ارمغان آورد و باید همه در برابر تحریف چنین نکات مهمی از سوی برخی از ناآگاهان و یا مغرضان هوشیار باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: متأسفانه در چنین شرایطی عده ای خود را میدان دار انقلاب کرده اند و حتی کسانی که تشکیل حکومت اسلامی و ولایت را زیر سوال می بردند امروز می خواهند حرکت انقلاب را به دست گیرند از سوی دیگر قصد دارند کسانی را که ریشه این انقلاب بوده اند را کنار بزنند.



حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نقش مهمی در حفظ آرمانهای انقلاب و نظام دارد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) صبر و شکیبایی در برابر مشکلات را یکی از ابزارهای مهم در خنثی سازی نقشه ها و تحریم های دشمن خواند و عنوان کرد: خوشبختانه رشادت، ایمان و استقامت این ملت بسیاری از عرصه های علمی و پیشرفت های جهانی را فراروی کشور قرار داد.

آیت الله لنکرانی تصریح کرد: ثبت ۳۶ هزار اختراع در ۱۰ سال گذشته و درخشش جوانان این مرز و بوم در عرصه های علمی نشان از اعتلای ایران و قدرت ایمان در برابر مستکبران است هر چند باید زمینه برای حضور علما و بزرگان نیز فراهم باشد تا در همه ابعاد بتوانیم در جهت ناکامی دشمن موفق باشیم.

وی گفت: مردم انقلابی و اسلامی همواره حضور خود را در عرصه های سیاسی نشان داده اند که دراین زمینه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات ریاست جمهوری نقش مهمی در حفظ آرمانهای انقلاب و نظام دارد.

وی یادآور شد: هر چند مردم باید با هوشیاری، بصیرت و بینش فریب عناوین پوشالی احزاب و شعارهای دروغشان را نخورند تا سکان کشور به دست فردی ولایت مدار و پیرو خط ولایت و رهبری بیفتد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcfyvdy.w6dyeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما