چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : 11719
رئیس شورای اصناف کشور:

اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیازمند تامین زیر‌ساخت‌هاست

قم نيوز : قم نیوز: ‌رئیس شورای اصناف کشور ‌گفت: ‌‌اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیازمند تامین زیر‌ساخت‌هاست.
اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نیازمند تامین زیر‌ساخت‌هاست
‌به گزارش قم نیوز، قاسم نوده فراهانی امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان و خیرین اصناف کشور که در سالن همایش‌ مجتمع اداری اصناف برگزار شد ضمن تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: جرقه انقلاب اسلامی به دست امام خمینی (ره) در شهر قم زده شد و خرسندیم که امروز پیروزی سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را در شهر قم جشن می‌گیریم.

وی به پیشینه انقلاب اسلامی اشاره و ابراز کرد: حرکت‌های انقلابی از سال ۴۲ آغاز شد و در سال ۵۷ به دست امام خمینی (ره) به پیروزی رسید.

رئیس شورای اصناف کشور بیان کرد: اگر در مسیر انقلاب شخصیتی مانند امام خمینی (ره) نبود این انقلاب هرگز به پیروزی نمی‌رسید.

انقلاب با حضور امام خمینی (ره) هویت گرفت
وی با تاکید بر اینکه حضور امام خمینی (ره) هویت وی‍ژه‌ای به انقلاب بخشید تصریح کرد: استکبار در تلاش بود که انقلاب را از مسیر اصلی خارج کند که بنیانگذار انقلاب با درایت خود نقشه‌های شوم آنان را خنثی کرد.

نوده فراهانی با اشاره به نقش مهم اصناف در فاش کردن توطئه‌های مخفی دشمن بیان کرد: اصناف از سال ۴۲ تا ۵۷ که انقلاب به پیروزی رسید تلاش کرد با اقداماتی شایسته زیر نظر روحانیون و مرجعیت به ویژه امام خمینی (ره) نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی اضافه کرد: اصناف همپای مراجع تقلید پا به پای انقلاب پیش رفتند و روشنگری‌های روحانیون به همراه تعطیلی بازار و تدبیرهای حکیمانه امام پیروزی انقلاب را رقم زد.

اصناف محلی امن برای پیگری مسائل کشور و انقلاب است
رئیس شورای اصناف کشور با اشاره به نقش اصناف پس از پیروزی انقلاب ابراز کرد: خانواده بزرگ اصناف پس از پیروزی انقلاب محلی امن برای پیگیری مسائل انقلاب و کشور بود در حین اینکه در کنار مراجع تقلید و روحانیت مجموعه‌ای محترم و قابل اعتماد به شمار می‌روند.

وی افزود: اصناف نه تنها در پیروزی انقلاب نقشی موثر ایفا کردند بلکه با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل شهدای فراوانی را تقدیم میهن اسلامی کردند.

نوده فراهانی ادامه داد: اصناف با خدماتی که پشت جبهه‌ها داشتند مردم را به پیروزی دلگرم و امیدوار ‌کردند.

رئیس شورای اصناف کشور به سخنی از امام خمینی (ره) درباره اصناف اشاره و ابراز کرد: ایشان همواره تاکید داشتند که اصناف بازوان انقلاب هستند.

وی تاکید کرد: اگر در سخنان امام خمینی (ره) خوب دقت کنیم متوجه می‌شویم ایشان در تمام سخنان خود درس اخلاق،‌ دین مداری، ‌آزادی و آزادگی به مردم می‌دادند.

خاک ایران با خون ۲ هزار و ۸۰۰ شهید اصناف گلگون شده است

نوده فراهانی اضافه کرد: اصناف ۲ هزار و ۸۰۰ شهید تقدیم آزادی کشور و انقلاب اسلامی کرده است تا ملت شریف ایران زیر چکمه‌های ظلم و ستم زندگی نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به نقش اصناف پس از پایان هشت سال دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: پس از پایان جنگ اصناف برای سازندگی کشور تلاش‌های فراوانی داشته‌اند‌ که نباید از نظرها دور بماند.

نقش اصناف در اجرای هدفمندی یارانه‌ها پر رنگ بود
رئیس شورای اصناف کشور در ادامه به بیان همکاری اصناف با دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌ها پرداخت و تصریح کرد: اکنون ساز اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها کوک شده است ولی باید زیرساخت‌های آن توسط مسئولان فراهم شود تا بتوانیم به صورت موفقیت آمیز این مرحله را نیز به اجرا برسانیم.

وی اضافه کرد:‌ اصناف به دنبال دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد مقاومتی حرکت خود را آغاز کرده است تا بتواند به صورت شایان کارایی داشته باشد.

نوده فراهانی بر لزوم گسترش تولید ملی تاکید کرد و ابراز داشت: در صورتی که تولید ملی گسترش یابد چرخ صنایع کوچک و بزرگ بیش از پیش به حرکت در خواهند آمد.

افزایش تولید ملی موجب کاهش بیکاری در جامعه می شود
وی اضافه کرد: اگر تولید ملی افزایش یابد کاهش بیکاری را در کشور شاهد خواهیم بود که این مهم به سربلندی ایران اسلامی کمک شایانی می‌کند.

رئیس شورای اصناف کشور در ادامه گفت:‌اکنون تعداد ۷ هزار و ۸۰۰ اتحادیه صنفی، ۳۴۳ مجمع امور صنفی و ۳ میلیون واحد در سراسر کشور فعال هستند.

وی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: نباید با دامن زدن به بخشی از اختلافات آب به آسیاب دشمن بریزیم و چرخ اقتصادمان را به دست دشمنان بدهیم.

درپایان این مراسم با حضور مسئولان اصناف، سردار فضلی و سردار مهدوی نژاد از پیشکسوتان اصناف در تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdci3yaz.t1azz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما