يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : 11788
آیت الله نوری همدانی:

حضور در راهپیمایی 22 بهمن واجب کفایی است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید بیان کرد: شرکت در راهپیمایی 22 بهمن واجب کفایی است و از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.
حضور در راهپیمایی 22 بهمن واجب کفایی است
به گزارش قم نیوز، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی امروز شنبه در آغاز درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه ۲۲ بهمن یکی از بزرگ‌ترین ایام به یاد ماندنی تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که بساط تسلط استکبار را در کشور برچید، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، علاوه بر شکست استکبار، روح امید را در محرومان و مستضعفان جهان دمید.

وی، یکی دیگر از آثار ۲۲ بهمن را ریشه کنی استبداد داخلی و به زیر کشیدن کاخ نشینانی که مردم را دچار فقر فرهنگی و اسیر سلطه بیگانان ساخته بودند، عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی روحیه خودباوری و خود‌شناسی و بصیرت افزایی را در مردم ایجاد کرد و موجب جهش علمی کشور شد.

رشد و شکوفایی ایران اسلامی
استاد برجسته حوزه با بیان اینکه در طی ۳۴ سال پس از پیروزی انقلاب، موفقیت‌های زیادی در کشور حاصل شده است، گفت: امروز با قرار گرفتن مردم زیر چتر ولایت، همه عقب ماندگی‌ها، به رشد و شکوفایی ملت ایران تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بر همگان لازم است، یادآور شد: همه با قدم‌های استوار و محکم در این راهپیمایی شرکت و نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنند.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه نباید تنها به واجبات فردی اهمیت داد، تاکید کرد: شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن واجب کفایی است و از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، پایداری، صبر و استقامت در حفظ دین را بسیار موثر دانسته و تصریح کرد: همه باید در اشاعه معروفات در جامعه تلاش کنیم و یکی از بزرگ‌ترین معروفات، شرکت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن است.

مردم در صحنه حضور دارند
این مرجع تقلید با اشاره به کلام امام راحل مبنی بر لزوم توجه به مردم، گفت: مردم مسلمان ایران با جانفشانی، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و در هشت سال دفاع مقدس نقش آفرینی کردند و امروز هم علی رغم برخی مشکلات، در صحنه حضور دارند.

مردم ایران در ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان استکبار می‌زنند
وی یادآور شد: ملت عزیز ایران در روز ۲۲ بهمن همچون گذشته، با وحدت و همدلی بیشتر در راهپیمایی شرکت خواهند کرد و مشت محکمی بر دهان استکبار می‌زنند.

آیت الله نوری همدانی درپایان با اشاره به پیشنهاد آمریکا برای مذاکره با ایران، گفت: دشمنان انقلاب و نظام با همه تهدید‌هایی که علیه مردم انجام داده و می‌دهند، پیشنهاد مذاکره را مطرح می‌کنند، دشمنان بدانند که مردم با بصیرت ایران فریب حیله‌های آنان را نخواهند خورد و فردا با حضورشان در راهپیمایی ۲۲ بهمن، پاسخ محکی به آنها خواهند داد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcevf8z.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما