يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : 11790
آقا تهرانی در مسجد اهل بیت قم:

زاویه گرفتن از خط رهبری سرآغاز سراشیبی سقوط است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: هر کدام از علما و مسئولان که از خط ولایت زاویه گرفتند به سرعت زمین خورده‌اند، باید همواره مراقب باشیم تا از مسیر ولایت خارج نشویم.
زاویه گرفتن از خط رهبری سرآغاز سراشیبی سقوط است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی آقا تهرانی در آخرین جلسه از سلسله نشست‌های بصیرت که در مسجد اهل بیت (ع) برگزار شد اظهار کرد: موجوداتی را که خداوند بر روی زمین آفریده تحت ولایت الهی هستند و جز خالق هیچ کس بر دیگری ولایت ندارد، اصل ولایت به خداوند باز می‌گردد و هیچ کس در عرض خداوند ولایت ندارد و همه انبیا و امامان در امتداد ولایت خدا ولایت دارند و در ولایت نیز باید توحید داشت.

وی ادامه داد: شعار همه انبیا الهی شعار «لا اله الا الله» است، یعنی نفی غیر از خدا؛ اگر خداوند به کسی ولایت دهد او هم بر عالم کون و مکان ولایت پیدا می‌کند ولی این ولایت مستقل نیست بلکه از جانب خدا است، امر ولایت بعد از پیامبر نیز مسئله بشری نیست که به دست مردم صورت گیرد، چون از آن خدای تعالی است پس انتصابی است و اوست که می‌داند ولایتش را به چه کسی و به چه میزانی بدهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه بعد از پیامبر (ص)، امام علی (ع) و ۱۱ فرزندش از جانب خدای متعال به مقام ولایت رسیدند و آیات مختلف قرآن نیز به این امر دلالت دارد.

سقیفه نقطه آغاز انحراف در مسیر ولایت
آقا تهرانی با بیان اینکه پذیرش و یا نپذیرفتن ولایت توسط مردم خدشه‌ای در مسئله ولایت ایجاد نمی‌کند افزود: مسلمانان در قصه سقیفه فریب خوردند و ولی خدا را کنار گذاشته و انحراف بزرگی را در مسیر ولایت ایجاد کردند.

وی ادامه داد: در زمان غیبت امام معصوم نیز برای ما ولی و سرپرست قرار داده‌اند و ممکن نیست امام زمان(ع) جامعه اسلامی را بدون رهبر گذاشته و امت اسلامی را بدون سرپرست رها کرده باشد؛ واقعاً جای تعجب دارد که عده‌ای این مسئله را نادیده گرفته و از امثال اوباما توقع یاری دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در قرآن کریم بارها به مسلمانان تاکید شده که به طاغوت کافر شوند، افزود: طاغوت هر حاکمیت غیر الهی و غیر ولایی است که مسلمانان باید به آن کافر شوند، در زمان غیبت هم گفتند فقیهی با شرایطی خاص ولایت و سرپرستی امت اسلامی را برعهده دارد و تنها از حاکمیت او باید اطاعت کرد.

آقا تهرانی با بیان اینکه پیش از انقلاب بحث ولایت فقیه فقط در کتب حوزوی دنبال می‌شد، اظهار داشت: امروز بیش از ۳۰ سال است که ما ولایت فقیه را در جمهوری اسلامی ایران تجربه کرده‌ایم و با اندکی ملاحظه می‌بینیم جاهایی که دستاورد و یا پیشرفتی داشته‌ایم مواقعی است که ولی فقیه در صحنه بوده و راه را نشان داده است.

مقام علمی رهبری
وی بیان کرد: برای طراحی‌های فرهنگی در هر زمینه‌ای وارد شدیم دیدیم کامل‌ترین و جامع‌ترین کلام در آن موضوع کلام رهبری است و این مسئله را بارها در رهبری دیده‌ایم.

وی اضافه کرد: در تمام مجامع علمی دنیا جز خوبی از مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) چیزی نمی‌گویند الا کسانی که واقعاً مغرضند، با اینکه جامعه ما جامعه ولایی است ولی با ولایت فاصله داریم و متأسفانه این فاصله در مسئولان بیشتر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه باید قدردان ولایت باشیم ابراز داشت: بعد از نعمت اهل بیت (ع) نعمتی بالاتر از ولی فقیه نداریم، در انقلاب‌های منطقه جای ولی فقیه برای تمام کردن کار به وضوح دیده می‌شود؛ در انقلاب اسلامی ایران نیز اگر امام خمینی (ره) نبود کار شاید به این شکل تمام نمی‌شد و در گذرگاه‌های حساس و سر بزنگاه آخرین حرف را امام می‌زدند.

جمکران میعادگاه رهبری با امام زمان(عج)
آقا تهرانی با اشاره به اینکه رهبر امت اسلامی باید همواره رابطه معنوی‌اش را با صاحب عصر و زمان حفظ کند اظهار داشت: همه می‌دانند که مقام معظم رهبری زیاد به جمکران می‌روند و در زمان فتنه ۸۸ نیز ایشان به صورت مستمر به این مکان مقدس رفته و مشکلات را حل می‌کردند.

وی ادامه داد: تنها راه برای حفظ انقلاب پیروی از ولایت است، اطاعت محض از ولی فقیه کف ولایتمداری است نه سقف آن؛ چون اگر بخواهیم ولایتمداری را سقف بدانیم دچار مشکل خواهیم شد، حزب اللهی‌ها باید خودشان را به سقف ولایتمداری برسانند و ببینند رهبری چه می‌خواهد و باید محبت به رهبری را در عمل نشان دهند. هنگامی که رهبری مردم را به راهپیمایی دعوت کرده‌اند اگر سنگ هم از آسمان بارید باید انجام شود.

زاویه گرفتن از خط رهبری سرآغاز سراشیبی سقوط
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند ایستادگی در برابر ولی خود را جنگ با خود می‌داند، تاریخ سی ساله انقلاب نشان می‌دهد هر کدام از علما و مسئولین که از خط ولایت زاویه گرفتند به سرعت زمین خورده‌اند، باید همواره مراقب باشیم تا از مسیر ولایت خارج نشویم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احساس می‌کنم روان مجلس جوشی است به تبیین این موضوع پرداخت و گفت: بسیاری از تصمیمات مجلس متأثر از فضای سیاسی کشور است.

وی افزود: به عنوان مثال صبح روز یکشنبه که قرار بود آقای شیخ الاسلامی استیضاح شود، مشخص بود که مجلس به ایشان رای اعتماد خواهد داد، ولی پس از سخنرانی رئیس جمهور و ارائه توضیحات توسط رئیس مجلس شورای اسلامی صد درصد مشخص بود که نمایندگان به وزیر رای نخواهند داد و همین گونه هم شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در چنین فضایی بارها از من خواسته شده تا در مجلس نکات اخلاقی را برای نمایندگان بیان کنم ادامه داد: این مسئله را نپذیرفته‌ام چون در چنین فضایی کسی گوش نیست و همه بوق هستند و می‌خواهند حرف بزنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه نظام اسلامی ایران ناموس اسلام است، تصریح کرد: بسیار خون‌ها پای این انقلاب ریخته شده و خون دل‌های فراوان خورده شده است و باید این امانت را با دقت به اهلش تحویل داد.

وی تاکید کرد: شخصی که می‌خواهد در مسند ریاست جمهوری قرار گیرد باید ولایتمدار باشد، کاری، پرتوان و جوان باشد و انقلاب را بفهمد. باید با توجه به این فاکتورها رئیس جمهور اصلح را انتخاب کنیم.

آقا تهرانی تاکید کرد: عقب‌نشینی و شرکت نکردن در انتخابات اشتباه است باید بایستیم و دقت کنیم و مناسب‌ترین گزینه را برای اداره امور اجرایی کشور به راس کار بیاوریم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchvqnz.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما