دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب : 11811
اخبار جشنواره فجر در قم

«فرزند چهارم» اکران شد

قم نيوز : قم نیوز: فیلم فرزند چهارم با موضوع قحطی زدگان سومالی در راستای اکران فیلم‌های جشنواره فجر در قم در سینما وتوس اکران شد.
«فرزند چهارم» اکران شد
به گزارش قم نیوز، فیلم فرزند چهارم به کارگردانی وحید موسائیان و تهیه کنندگی بنیاد سینمایی فارابی یکی از چهار فیلمی بود که عنوان فاخر بودن را به یدک می‌کشید.

فیلمبرداری این فیلم مردادماه سال جاری آغاز شد و عوامل برای فیلمبرداری ۹۰ درصد فیلم فرزند چهارم به شاخ آفریقا سفر کردند و اوایل آبان‌ماه تصویربرداری پایان یافت.

در این فیلم که با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان ساخته شده است؛ بازیگران مشهور و توانایی همچون مهتاب کرامتی، مهدی هاشمی، حسین محب اهری، ناصر گیتی جاه، معصومه قاسمی‌پور، زهرا برومند، ساناز زرین مهر و حامد بهداد ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم ابتدا به روایتی از زندگی رویا افراسیابی با بازی مهتاب کرامتی می‌پردازد.

رویا یکی از بازیگران سوپراستار است وقتی جنین خود را سقط می‌کند، به نوعی دچار آشفتگی روحی می‌شود و ابتدا به کار عکاسی روی آورده و نمایشگاه عکسی را برپا می‌کند که با استقبال مخاطب رو‌به‌رو می‌شود و از آنجا که سفیر صلح است برای ارتباط با کودکان سومالی سفر خود را به شاخ آفریقا آغاز می‌کند.

به موازات روایت زندگی رویا شاهد روایت فرد دیگری به نام مسعود مظفر هستیم؛ از آنجا که کفش چینی بازار را فرا می‌گیرد به نوعی یک تاجر ورشکسته است.

مسعود مظفر (مهدی هاشمی) یک تاجر کفش بوده که به دلیل اشباع بازار از کفش‌های بی‌کیفیت چینی ورشکسته شده است، بنا‌بر‌این برای سرپا کردن دوباره کارخانه‌اش و به بهانه بازگرداندن برادر همسرش به شاخ آفریقا می‌رود.

رویا و مظفر وارد کشور سومالی می‌شوند و توسط ابراهیم با بازی حامد بهداد که عضو جمعیت هلال احمر کشور است با کشور سومالی آشنا می‌شوند و به اردوگاه‌های مختلف می‌روند.

آنها در ادامه اسیر گروه مسلحی می‌شوند که در پایان فیلم، ابراهیم پس از سه روز به نجات آنها می‌آید و ...

وحید موسائیان کارگردان این فیلم در خصوص شکل‌گیری این فیلم اظهار می‌کند: قرار بود من دو مستند در مورد سومالی بسازم و با سفری که به آنجا داشتم ایده ساخت فیلم سینمایی در ذهنم شکل گرفت.

وی افزود: کار در سومالی خیلی سخت و دشوار بود و من با تردید با عوامل صحبت کردم تا ببینم می‌شود کار کرد یا نه چرا که ناامنی آن منطقه ما را اذیت می‌کرد و مشکلات دیگری مثل مریضی، بیماری، آب آشامیدنی و ... در آنجا بود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcb8wb8.rhb88piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما