پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۲:۱۹
کد مطلب : 11916
پورمحمدی:

نظارت ضعیفی بر بازار حاکم است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه نظارت ضعیفی بر بازار حاکم است گفت: امروز بیش از اینکه گران‌فروشی باشد گرانی وجود دارد و این مسئله با بازرسی حل نمی‌شود زیرا افزایش قیمت برخی کالاها بر اساس نرخ ارز است.
نظارت ضعیفی بر بازار حاکم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در جمع طلاب و فضلای گلستانی حوزه علمیه قم با اشاره به ناتوانی کلیسا در تأثیرگذاری حقیقی بر مسیحیان اظهار کرد: تاکنون رسم نبوده که هیچ پاپی استعفا دهد اما شاهد هستیم پاپ کنونی به دلایل مختلفی که یکی از آن‌ها گسترش فساد اخلاقی میان کشیش‌ها عنوان شده این اقدام را انجام داده است.

وی افزود: امروز سردمداران قدرت‌های بزرگ هیچ رابطه‌ای با دین ندارند؛ مشاهده می‌کنیم کسانی که خود را رهبران دنیا می‌دانند حتی در امور خانوادگی هم شئونات را رعایت نمی‌کنند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه همجنس‌بازی در برخی کشورهای غربی آزاد است گفت: در این کشورها ممکن است مردم مخالف این امر باشند اما پارلمان‌ها رای به آزادی این‌گونه افراد داده‌اند.

انقلاب عمیق‌ترین مسائل اخلاقی و معنوی را ارائه کرد
وی ادامه داد: در این میان انقلاب اسلامی ایران عمیق‌ترین مسائل دینی، معنوی، تربیتی و اخلاقی را از طریق دیانت اصیل عرضه کرده و این در حالی است که دیگر ادیان همچون مسیحیت تنها به توصیه‌های اخلاقی می‌پردازند.

پورمحمدی با بیان اینکه رعایت دستورات شرع در همه شئون نظام اسلامی نفوذ کرده است تصریح کرد: تعارضی جدی و مبنایی میان فرهنگ اسلامی و غربی وجود دارد و مسائلی چون انرژی هسته‌ای و صنایع موشکی بهانه و حاشیه‌ای بیش نیستند و در این میان انگ دخالت در امور داخلی کشورها، زیر پا گذاشتن حقوق زنان و بر هم زدن نظم بین‌المللی به جمهوری اسلامی زده می‌شود.

معارضه ایران و غرب، تقابل نور و ظلمت است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور معارضه میان ایران و غرب را جدال میان نور و ظلمت و حق و باطل دانست و بیان داشت: فرماندهان و افسران این نبرد تمام عیار در حوزه‌های علمیه تربیت می‌شوند و دشمنان نیز از قدرت سربازگیری این نهاد مقدس هراس فراوانی دارند.

وی اضافه کرد: چنانچه دشمنان این قدرت را داشتند اجازه نمی‌دادند حیات جمهوری اسلامی تا صبح فردا ادامه یابد.

سیاه‌نمایی مهمترین حربه غرب علیه ایران است

پورمحمدی سیاه‌نمایی را یکی از مهمترین حربه‌های دشمنان اسلام و ایران دانست و افزود: بیگانگان سعی می‌کنند از این طریق جوانان را از انقلاب ناامید کرده و قدرت چانه‌زنی ایران را در عرصه بین‌المللی کاهش دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر جبران ضعف‌ها و معرفی صحیح نقاط قوت جمهوری اسلامی به جهانیان بیان داشت: فضلا و روحانیون حوزه‌های علمیه رسالت مهمی در این میان بر عهده گرفته‌اند و وظیفه دارند در این موقعیت پرچم‌دار حرکت الهی مردم ایران باشند.

بخش بعدی این مراسم به پرسش و پاسخ اختصاص داشت.

پورمحمدی در پاسخ به سئوالی مبنی بر هدف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: من هنوز نظر قطعی و رسمی خود را در این زمینه اعلام نکرده‌ام و منتظر مساعد شدن فضا برای اعلام هستم و دلایل خود را در آن زمان خواهم گفت.

وی افزود: اگر بیش از آنچه امروز احساس می‌کنیم از ما بر می‌آید نباید مضایقه کنیم مگر اینکه قدرت‌طلبی هدف باشد که نباید مورد توجه قرار گیرد.

سئوال بعدی در خصوص دلیل کنترل نکردن قیمت‌ها از سوی سازمان بازرسی بود و پورمحمدی در پاسخ گفت: این سازمان مسئول بخش قیمت‌ها و بخش خصوصی نیست و تنها بر کار ادارات دولتی نظارت می‌کند؛ سازمان تعزیرات این وظیفه را بر عهده دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امروز نظارت ضعیفی بر بازار حاکم است ابراز کرد: امروز بیش از آنکه گران‌فروشی باشد گرانی وجود دارد و این مسئله با بازرسی حل نمی‌شود زیرا کالایی که با دلار متغیر تأمین می‌شود افزایش قیمت آن نیز به همین میزان صورت می‌گیرد.

وی عنوان داشت: گرانی و گران‌فروشی دو عامل افزایش قیمت‌ها هستند که در کنار نظارت ضعیف این وضعیت به وجود آمده است.

پورمحمدی در ارتباط با کنار نیامدن دولت و مجلس برای حل مشکل گرانی گفت: بخشی از معضلات امروز به دلیل نقدینگی زیاد و نیز فرمول‌های اقتصادی به کار رفته هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه امروز ۴۴۰ تا ۴۵۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد گفت: طی هفت سال گذشته نقدینگی موجود شش برابر شده است؛ اگر به همین میزان تولید صورت می‌گرفت نرخ‌ها تقریباً ثابت می‌ماندند اما با افزایش قدرت خرید واردات بی‌رویه صورت گرفت و با تزریق دلار نرخ‌ها ثابت ماندند اما با مسائل اخیر تورم به وجود آمد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdch-wnz.23nzzdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما