يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 11975
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند قم:

روزانه 700 تن زباله در قم جمع‌آوری می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از جمع‌آوری، انتقال و دفع روزانه 700 تن زباله در قم خبر داد.
روزانه 700 تن زباله در قم جمع‌آوری می‌شود
به گزارش قم نیوز، سید سیف‌الدین موسوی با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله در مبدأ توسط همیاران بازیافت در قم اظهار کرد: این طرح در مناطق یک، سه و چهار شهرداری قم در حال اجراست.

وی تصریح کرد: همیاران بازیافت در سطح منطقه چهار که ۲۳ هزار خانوار در آن ساکن هستند، کار آموزش و اطلاع‌رسانی را انجام داده و نسبت به توزیع پاکت‌های تفکیک زباله اقدام کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم ادامه داد: در مناطق سه و یک نیز ۵۳ هزار خانوار مخاطب طرح هستند که ۷۰ درصد کار انجام شده و مابقی در حال انجام است.

وی افزود: طبق طرح در دست اجرا همیاران علاوه بر آموزش خانوارها، پلاستیک‌های زباله را به درب منازل توزیع کرده و پس از جمع‌آوری دوباره توزیع می‌کنند.

موسوی اظهار داشت: امسال ۲۰ هزار کارتن پلاست بین مدارس و مراکز آموزشی توزیع شده است و تصمیم داریم تفکیک در مبدأ و مقصد را به نحو احسن انجام دهیم تا شهر تمیز و پاکیزه داشته باشیم.

وی در مورد طرح تفکیک زباله در مقصد عنوان کرد: در حال رایزنی و پیگیری خرید یک دستگاه تفکیک زباله تمام اتوماتیک هستیم تا زباله‌های خشک در مقصد دفع نشود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در خصوص تبدیل زباله‌های غیر خشک به کمپوست گفت: مطالعات در زمینه میزان قابلیت زباله‌های غیر خشک به کمپوست توسط مشاور در حال انجام است.

وی ابراز داشت: تفکیک در مقصد در منطقه چهار از ابتدای سال و در منطقه سه و یک از دو ماه پیش آغاز شده است که بنرهای آن در سطح شهر نصب شده است.

موسوی در خصوص برنامه این سازمان برای دیگر مناطق استان گفت: سعی داریم به مرور تفکیک زباله در مبدأ که راحت‌تر و تمیزتر است را اجرایی کنیم تا منابعی که قابل بازیافت است با دست خود به چرخه تولید و بهره‌وری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با ۱۳۶ دستگاه و هزار و ۱۰۰ پرسنل جمع‌آوری، انتقال و دفع می‌شود که در مناسبت‌ها افزایش دارد و به دو برابر می‌رسد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم در مورد راه‌اندازی کارخانه بازیافت یا کمپوست در قم اذعان کرد: کمپوست پروسه‌ای دارد که در هیچ یک از شهرها محقق نشده است؛ تفکیک در مقصد که آغاز می‌شود باقی‌مانده آن که می‌ماند زباله غیر خشک است که تبدیل به کمپوست می‌شود اما تا تفکیک در مقصد راه‌اندازی نشود این امر امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdccpoqs.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما