چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب : 12052
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خواستار شد

تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای شناسایی عاملان جنایات عراق و پاکستان

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید قم خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی مجامع بین المللی برای شناسایی عاملان جنایات در عراق و پاکستان شد و گفت: وهابیت یک گروه وحشی است که پایبند به اصول اخلاقی، انسانی و قوانین نیست.
تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای شناسایی عاملان جنایات عراق و پاکستان
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت ۵۰۰ نفر در پاکستان و عراق به وسیله وهابی‌های وحشی و آدم‌کش کشته و زخمی شدند و این مسئله نشان می‌دهد که این کار همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دنیا در برابر این جنایات ساکت است ادامه داد: اگر یک نفر از خودشان کشته شود چنان رسانه‌ها و بوق‌های تبلیغاتی آنها به کار می‌افتد گویی آسمان به زمین آمده است ولی در برابر کشته و مجروح شدن ۵۰۰ نفر بی‌تفاوت هستند و در نهایت هم می‌گویند محکوم کردیم، آیا با محکوم کردن جلوی این کشتار گرفته می‌شود؟

این مرجع تقلید ادامه داد: معروف این است که دولت عربستان سعودی و قطر پشتیبان مالی و آمریکا هم مشوق وهابیون هستند و نشانه‌های آن هم مشخص است.

وی تصریح کرد: باید کمیته حقیقت یاب از طرف مراکز جهانی تعیین شده و روی این مسئله تحقیق کنند که آیا دولت آمریکا، عربستان سعودی، قطر و احتمالا ترکیه از این گروه حمایت کرده و در عراق و پاکستان می‌خواهند جنگ طایفه‌ای به راه بیاندازند؟

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کرد: تا کی باید شاهد تکرار این مسائل باشیم، این گروه وحشی پایبند به اصول اخلاقی، انسانی و قوانین نیستند و شدیدا این کارها را محکوم کنیم.

وی گفت: باید با برادران و خواهران پاکستانی و عراقی ابراز هم‌دردی کنیم، ما خودمان را در غم آنها سهیم می‌دانیم و در قنوت نماز و بعد از آن برای رفع شر این اشرار از همه مسلمانان و شیعیان اهل بیت دعا می‌کنم، امیدوارم خداوند این گروه‌ را ریشه کن کند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: دنیا امروز نام تمدن را با خود یدک می‌کشد ولی شاهد بدترین مظاهر توحش هستیم و امیدواریم که خداوند ریشه این افراد و حامیان آنها را از عالم هستی قطع بفرماید.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcj8yev.uqe8izsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما