شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 12131
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی:

جریانی به دنبال ایجاد فاصله بین حوزه و نظام است

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابراز نگرانی از شکل گرفتن جریانی برای فاصله انداختن بین حوزه و نظام گفت: این مسئله برای ما یک تهدید و خطر محسوب می‌شود.
جریانی به دنبال ایجاد فاصله بین حوزه و نظام است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد به همراه جمعی از طلاب حوزه علمیه تهران در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: اخلاق یکی از اضلاع هندسی دین است که در فقه و معارف دینی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی افزود: اخلاق ضلع سوم دین است و پیامبر به دلیل داشتن اخلاق خوب از سوی خداوند ستوده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: امروز جامعه ما دچار آسیب اخلاقی شده که این موضوع نگران‌کننده است.

حجت‌الاسلام رشاد بیان کرد: این معضل دامن‌گیر برخی مقامات هم شده است و این مسئله نگرانی‌ها را بیشتر می‌کند.

وی گفت: از دیگر معضلات جامعه امروزی نبود یک جایگزین مناسب برای علمایی مانند آیت‌الله تهرانی، بهاء‌الدینی و خوشوقت است که این موضوع بر نگرانی‌ها می‌افزاید.

حجت‌الاسلام رشاد تصریح کرد: جامعه ما امروز دچار مشکل روز افزون اخلاقی است که این مسئله رسالت حوزه علمیه و مراجع را سنگین‌تر می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات جامعه که ناشی از گسترش بی‌اخلاقی است تصریح کرد: اگر تمام اساتید درس خارج حوزه در کنار تدریس دروس اصلی به تدریس درس اخلاق بپردازند شاید بتوانیم بخشی از این مشکل را برطرف کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اخلاق را یکی از اضلاع سه‌گانه دین دانست و بیان کرد: متاسفانه اساتید در بیان مسائل اخلاقی کم‌کاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون صدها کرسی درس خارج فقه و دروس سطح عالی برای طلاب گذاشته شده است تصریح کرد: در صورتی که به ازای هر ۱۰ جلسه درس خارج که برای طلاب گذاشته می‌شود یک جلسه درس اخلاق بگذاریم حوزه علمیه متحول خواهد شد.

حجت‌الاسلام رشاد تاکید کرد: مسئله اخلاق در جامعه مسئله ساده‌ای نیست چرا که جریانی در حال شکل گرفتن است که بین حوزه و نظام فاصله ایجاد ‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله یک خطر است و ما در بیان این مسئله کاری با دولت و سایر قوا نداریم بلکه یک هشدار برای خطری است که حس می‌شود در راه است.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdchzznz.23nixdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما