چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 12288
حجت الاسلام موسوی:

تمامی سهمیه های حج در سال جاری به مردم اختصاص می یابد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: در سال جاری در حد توان و امکانات موجود از عربستان سهمیه خواهیم گرفت و تمامی سهمیه ها در این زمینه به مردم تعلق می گیرد.
تمامی سهمیه های حج در سال جاری به مردم اختصاص می یابد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید احمد موسوی، در همایش توجیهی و آموزشی حج عمره در قم گفت: برخی از رسانه ها و سایت ها در خصوص سهمیه حج، مطالب نادرست، ضد و نقیض بیان کرده اند که صحت ندارد.

حجت الاسلام موسوی با بیان اتمام سهمیه های گذشته افزود: به هیچ عنوان سهمیه های خارج از نوبت به کسی تعلق نخواهد گرفت و تا هنگامی که در این مسئولیت هستیم جلوی این مسئله را خواهیم گرفت.

مشاور رئیس جمهور اظهار داشت: سهمیه های حج در سال جاری به مردم اختصاص می یابد که با توجه به دیدار هفته آینده با وزیر حج عربستان امیدواریم بتوانیم در دریافت سهمیه های لازم برای مردم اقدام نماییم.

وی در خصوص گفتمان های انجام شده با دولت و ریاست جمهور پیرامون سهمیه حج نیز خاطرنشان کرد:در سال جاری به هیچ عنوان محدودیت عمره وجود ندارد و در این گفت و گو خواسته ایم در حد توان و امکانات موجود از عربستان سهمیه بگیریم و همه سهمیه ها در این زمینه به مردم تعلق خواهد گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود حج را سفری معنوی و فرهنگی خواند و اظهار داشت:زیارت خانه خدا توفیق بزرگ الهی است و هیچ کس نمی تواند منتی بر زائران خانه خدا بگذارد و اراده خداوند این زائران را رهسپار حج کرده است.

حجت الاسلام موسوی اذعان کرد: قطعاً در مسیر خدمت رسانی با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با توکل به خداوند و تلاش مضاعف در جهت رفع آن تلاش کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در این همایش سفر حج را سفری متفاوت از سایر سفرها خواند و تصریح کرد:انسان در همه رماحل زندگی خود باید از وسوسه های شیطان به خداوند متعال پناه ببرد و از نقشه های شوم شیطان در زندگی غفلت ننماید به ویژه در سفر حج که با سایر سفرهای انجام شده در زندگی متفاوت است باید در همه شرایط خداوند را در نظر گیریم.

وی عنوان کرد: انسان معتقد در سفر حج از خداوند می خواهد که گناهان او را ببخشد و راه درست زیستن را به او نشان دهد و با توبه در درگاه الهی پاک از سفر معنوی حج بازگردد و با عهد بستن به بندگی و اطاعت خداوند در مسیر درست زندگی قرار گیریم.

وی با تاکید بر آموزش آداب و مناسک حج نیز خاطرنشان کرد:در دوره های آموزشی همه جزئیات را به خوبی فراگیریم و با عمل کردن به توصیه های موجود سفری معنوی، زیبا و مورد رضایت خداوند متعال داشته باشیم.

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت:ایجاد فضای مناسب و فراهم سیازی شرایط مطلوب برای زائران از الویت های سازمان حج می باشد که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته در شرایط خوبی به سر می بریم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcaaun6.49nua15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما