سه شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب : 1229
معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

تولیدات دام و طیور قم مازاد بر نیاز است

قم نيوز : قم نیوز: معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: تولیدات دام و طیور استان قم مازاد نیاز بوده که به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
تولیدات دام و طیور قم مازاد بر نیاز است
به گزارش قم نیوز، محرم رازقی‌منش با اشاره به عملکرد معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال ۸۹ اظهار کرد: ۳۵ هزار و ۲۰۰ تن گوشت مرغ در استان در سال گذشته تولید شد که با احتساب سرانه مصرف ۲۱ کیلوگرم، نیاز کل استان ۲۳ هزار و ۶۸۲ تن معادل ۶۷ درصد برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: مازاد نیاز استان در زمینه گوشت مرغ ۱۱ هزار و ۵۱۸ تن بوده که این میزان به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به تولیدات استان در زمینه گوشت قرمز گفت: ۳۵ هزار تن گوشت قرمز در سال گذشته در استان تولید شد که با احتساب سرانه مصرف ۱۲ کیلوگرم، ۳۹ درصد نیاز وجود دارد.

وی عنوان کرد: ۲۱ هزار تن تولیدات گوشت قرمز معادل ۶۱ درصد مازاد نیاز استان در سال گذشته بود که به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

رازقی‌منش به میزان تولید تخم‌مرغ در استان قم اشاره کرد و افزود: میزان تولید تخم مرغ استان ۵۶ هزار و ۵۲۸ کیلوگرم، سرانه مصرف ۱۰ کیلوگرم و درصد نیاز استان ۲۰ درصد است که از این میزان ۴۵ هزار و ۲۵۱ تن تخم‌مرغ از استان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۸ هزار تن تولید شیر در استان در سال گذشته صورت گرفت، گفت: با در نظر گرفته سرانه مصرف شیر هر شهروند قمی ۸۷ درصد شیر تولیدی در استان مصرف شده است.

معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم خاطرنشان کرد: با احتساب جمعیت استان به تعداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر، در زمینه تولید محصولات و فرآورده‌های دام و طیور در استان مازاد نیاز داریم که این میزان به استان‌‌های دیگر صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: اکنون در زمینه تولیدات دام و طیور در استان به خودکفایی رسیدیم و باید بیش از نیمی از تولیدات خود را به استان‌های دیگر صادر کنیم.

انتهای پام/۱۰۷
https://qomnews.ir/vdcf.0dyiw6d01giaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما