کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیر اداره تعلیم و تربیت آستان مقدس حضرت معصومه خبر داد

راه‌اندازی مدارس وابسته به آستان مقدس قم در شهرهای مختلف

خبرگزاری فارس , 10 اسفند 1391 ساعت 0:05

قم نیوز: مدیر اداره تعلیم و تربیت آستان مقدس حضرت معصومه از راه‌اندازی مراکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت و مدارس و مراکز آموزش‌های رسمی وابسته به آستان مقدس قم در استان‌های مختلف در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد قاسمی گفت: مدیریت تعلیم و تربیت در بخش‌های مهمی از قبیل مرکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت، اداره آموزش‌های رسمی و واحد آموزش‌های مجازی و غیر حضوری فعالیت عمده دارد که هر یک از این بخش‌ها نیز از مجموعه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند.

وی در ادامه به فعالیت‌های این مدیریت اشاره کرده و افزود:‌ کار اصلی مدیریت تعلیم و تربیت ارائه آموزش‌های معارف قرآن و عترت در قالب آموزش‌های رسمی و آکادمیک از مقطع پیش دبستان، دبستان، راهنمایی، دبیرستان، تا مراکز دانشگاهی و حوزوی است.

مدیر اداره تعلیم و تربیت آستان مقدس حضرت معصومه اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌های مهم این مدیریت ارائه برنامه‌های قرآنی و حدیثی در قالب گروه‌های آموزشی به صورت دوره‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای زائرین و مجاوران حضرت معصومه سلام الله علیه است.

وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای افزود: تاسیس مدرسه علمیه وابسته به آستان مقدس قم، تاسیس مدارس قرآنی در مقطع راهنمایی و دبیرستان، طراحی رشته‌های دانشگاهی و حوزوی قرآنی و حدیثی و تاسیس مراکز تخصصی و آموزشی دانشگاهی و حوزوی با رویکرد قرآن و حدیث از جمله این برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام قاسمی اضافه کرد: توسعه آموزش‌های مجازی قرآن و حدیث، تدوین متون و محتوای آموزشی و تربیتی، جذب و ارتقای علمی و مهارتی مربیان قرآنی، تاسیس مراکز قرآن و حدیث کریمه اهل بیت در استان‌ها و شهرستان‌ها و تاسیس مدارس و مراکز آموزش‌های رسمی وابسته به آستان مقدس قم در استان‌ها و شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای پیش روی این مدیریت است.

انتهای پیام/۱۱۶/


کد مطلب: 12306

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/12306/راه-اندازی-مدارس-وابسته-آستان-مقدس-قم-شهرهای-مختلف

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir