جمعه ۱۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : 12353
پنجشنبه شب صورت گرفت

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت در مسجد اعظم قم

قم نيوز : قم نیوز: مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت از سوی نهادهای حوزوی پنجشنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد.
برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت در مسجد اعظم قم
به گزارش قم نیوز، مراسم بزرگداشت آیت الله خوشوقت پنجشنبه شب با حضور گسترده علما و مراجع تقلید در مسجد اعظم قم برگزار شده و در این مراسم یاد و نام آن عالم ربانی گرامی داشته شد.

در این مراسم آیت الله نوری همدانی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله سبحانی، آیت الله علوی گرگانی، آیت الله هاشمی شاهرودی، آیت الله مومن، آیت الله حسینی بوشهری، آیت الله خرازی، آیت الله امینی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید از جمله نماینده بیت آیت الله مکارم شیرازی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاندار قم و دیگر شخصیت‌های حوزوی و استانی حضور داشتند.

این مراسم از سوی دفتر مقام معظم رهبری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، جامعةالمصطفی‌ العالمیه و دیگر نهادهای حوزوی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام رزاقی از اساتید حوزه علمیه قم به تبیین ویژگی‌های شخصیت آیت الله خوشوقت پرداخت و گفت: این عالم بزرگوار در جوار کعبه به دیدار حق شتافت و این مسئله نشان دهنده جایگاه ایشان است.

وی با بیان اینکه آیت الله خوشوقت یک رجل علمی و دانشمند دینی بود، اظهار کرد: آنچه که موجب شد ایشان و شخصیت‌های ارزشی مانند او مجذوب القلوب شوند، تنها علم نبود.

رزاقی گفت: آن بزرگوار تحصیل علوم دینی را در تهران آغاز کرد و در قم از محضر بزرگانی همچون آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی استفاده کرد. وی بعد از رسیدن به درجه اجتهاد در قم نماند و به تهران بازگشت و به تهذیب نفوس پرداخت.

وی ادامه داد: این شخصیت بزرگوار در تهران شاگردان فراوانی تربیت کرد، به پاسخگویی شبهات اهتمام ورزید و در بین مردم حضور داشت و به حل مشکلات ایشان ‌پرداخت.

آیت‌الله خوشوقت از علمای حوزه علمیه تهران اوایل بهمن‌ماه به سرزمین وحی سفر کرده بود که پس از اقامت شش روز در مدینه منوره، ۱۴ بهمن برای انجام اعمال عمره مفرده به مکه مکرمه عازم شد که پس از انجام اعمال دچار عارضه تنفسی شد و در بیمارستان مکه بستری شد.

با برنامه‌ریزی‌های قبلی و با توجه به شرایط جسمانی آیت‌الله‌ خوشوقت مقرر شده‌ بود تا وی با نظر جمعی از متخصصان ساعت ۱۰ صبح روز اول اسفندماه به تهران منتقل شود ولی ایشان صبح روز دوم اسفندماه به دیدار حق شتافت.

پیکر این عالم ربانی پس از تشییع باشکوه مردم تهران و اقامه نماز توسط مقام معظم رهبری، در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdss0f.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما