يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۰۰:۳۵
کد مطلب : 12394
نسخه چاپيارسال به دوستان مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم خبر داد

فعال‌سازی 54 واحد صنعتی راکد با ارائه خدمات مشاوره‌ای

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: 54 واحد راکد با بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای به فعالیت خود ادامه دادند.
فعال‌سازی 54 واحد صنعتی راکد با ارائه خدمات مشاوره‌ای
به گزارش قم نیوز، جعفر فرشچی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم که در مجتمع فرهنگی شکوهیه برگزار شد اظهار کرد: سه شهرک صنعتی شکوهیه، سلفچگان و محمود آباد با مساحت هزار و ۳۰۰ هکتاری در سال ۸۶ در استان وجود داشت که اکنون مساحت این شهرک‌ها به بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین شهرک چاپ و نشر در استان احداث شد که از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اتحادیه چاپخانه‌داران مورد عنایت خاصی قرار گرفت.

مدیر عامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ادامه داد: این شهرک با هزینه ۱۰ میلیارد تومان در طول یک سال و نیم احداث شد و جدول‌کشی، آب، برق و فاضلاب آن انجام شده است.

وی احداث شهرک ICT با مساحت ۴۲ هکتار، شهرک نمونه الغدیر با مساحت ۲ هزار هکتار به عنوان مصوبه سفر دوم ریاست جمهوری، فعال‌سازی شهرک صنعتی قنوات و شهرک صنفی ثامن‌الائمه در محور قم مشهد را از دیگر اقدامات این شرکت ذکر کرد.

فرشچی با اشاره به توسعه شهرک‌های صنعتی استان قم گفت: مساحت شهرک شکوهیه از ۷۳۵ هکتار به ۹۵۵ هکتار، مساحت شهرک محمود آباد از ۱۸۹ هکتار به ۳۴۰ هکتار و مساحت شهرک سلفچگان از ۲۹۰ هکتار به ۵۲۰ هکتار رسیده است.

وی به برخی پروژه‌های انجام شده اشاره کرد و افزود: استحصال آب صنعتی از فاضلاب نخستین پروژه در سطح کشور بود که سال گذشته در استان به بهره‌برداری رسید.

مدیر عامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم با بیان اینکه شهرک شکوهیه به عنوان شهرک نمونه صنعتی در سال ۸۸ انتخاب شده است گفت: احداث مسجد شهرک شکوهیه، مجتمع فرهنگی و زیرگذر اتصال دهنده شهرک شکوهیه به اتوبان از جمله پروژه‌هایی بوده در این شهرک در دستور کار قرار گرفته است.

وی یادآور شد: ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌های صنعتی احداث شده و در حال تجهیز این ایستگاه‌ها هستیم.

فرشچی با اشاره به بحران آب گفت: دو حلقه چاه در شهرک الغدیر حفر کردیم تا مشکل تأمین آب این منطقه حل شود.

وی به توانمندسازی صنایع کوچک اشاره کرد و افزود: ۹۴ درصد صنایع کشور صنایع کوچک هستند که در قم نیز این نسبت وجود دارد.

ایجاد نخستین خوشه کفش و دمپایی
مدیر عامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم تصریح کرد: نخستین خوشه کفش و دمپایی در استان ایجاد شده و خوشه فرش دستباف و مبلمان در دستور کار قرار گرفته است.

وی به راه‌اندازی مرکز جامع علمی کاربردی شرکت شهرک‌های صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۰۰ دانشجو در این مرکز در حال تحصیل بودند که از این تعداد ۴۵۰ نفر فارغ‌التحصیل شدند و اکنون در حال پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی هستیم.

فرشچی خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره به واحدهای صنعتی در زمینه بیمه، مالیات و گمرک ارائه خدمات می‌کند که ۵۴ واحد راکد با این مشاوره‌ها به فعالیت خود به طور کامل ادامه دادند.

وی عنوان داشت: با توجه به ضرورت نگاه جامع به مجموعه کارکنان، با برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی در زمینه افزایش انگیزه کارکنان تلاش کردیم.

مدیر عامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم از مجموعه نمایندگان مجلس، استاندار قم و دیگر اعضای شهرک‌های صنعتی تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdci5paz.t1ar32bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما