سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 12459
معاون استاندار قم خبر داد:

استقرار ستاد دائمی تسهیلات زائران قم از 26 اسفند

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم گفت: ستاد دائمی تسهیلات زائران استان قم با 10 کمیته و یک کمیسیون ویژه از 26 اسفند کار عملیاتی خود را آغاز خواهد کرد.
معاون استاندارقم، محسن محرری.
معاون استاندارقم، محسن محرری.
به گزارش قم نیوز، حسن محرری با اشاره به تشکیل ستاد دائمی تسهیلات زائران استان قم اظهار کرد: معاونت هماهنگی امور زائران استانداری با همکاری همه دستگاه‌های مسئول این ستاد را تشکیل داده و تاکنون دو جلسه به منظور هماهنگی فعالیت‌های نوروزی برگزار شده است.

وی افزود: این ستاد شامل ۱۰ کمیته و یک کمیسیون ویژه اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر است که شورای سیاست‌گذاری به ریاست استاندار قم و با حضور اعضایی چون شهردار، فرماندار، معاونان استاندار، معاون تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و رئیس شورای شهر بر کار کمیته‌ها نظارت می‌‌کند و مجموعه ستاد نیز از ۲۶ اسفند ماه در میدان روح‌الله قم مستقر خواهد شد.

برگزاری جلسات ویژه ستاد دائمی تسهیلات زائران قم
معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم با اشاره به کمیته‌های ۱۰ گانه ستاد دائمی تسهیلات زائران استان قم خاطرنشان کرد: خدمات شهری و رفاه عمومی، اسکان، پشتیبانی و هماهنگی ادارات، ارزاق و تنظیم بازار، حمل و نقل و ترافیک، امداد و درمان، فرهنگ و امور بین‌الملل، اطلاع‌رسانی و راهنمایی، نظارت، ارزیابی و آمار و امنیتی و انتظامی این کمیته‌ها را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: احکام روسای کمیته‌ها توسط استاندار و سایر اعضا نیز توسط معاونت هماهنگی امور زائران صادر شده و هر کمیته به منظور هماهنگی اقدامات مربوط به تعطیلات نوروز از یک تا چهار جلسه را برگزار کرده‌اند.

محرری با تاکید بر بسیج همه امکانات به منظور میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران نوروزی استان قم عنوان داشت: کمیته خدمات شهری ستاد دائمی تسهیلات زائران از هم اکنون به زیباسازی و آراسته کردن فضای شهر اقدام کرده و فعالیت‌های خود را تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داد.

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم با بیان اینکه کمیته اسکان این ستاد بیش از ۴۰۰ مدرسه را به منظور اسکان مسافران نوروزی تجهیز خواهد کرد گفت: مقرر شده است تمام اماکن عمومی و دولتی مانند ادارات، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه، امکانات رفاهی خود شامل زائرسرا، سرویس‌های بهداشتی و دیگر ملزومات را تا حد امکان برای استفاده مسافران در اختیار آنها قرار دهند.

راه‌اندازی پارکینگ زائر با ظرفیت دو هزار خودرو
وی از ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز شهروندان و مسافران توسط کمیته ارزاق و تنظیم بازار خبر داد و افزود: بازرسان این کمیته نیز در طول تعطیلات نوروز به طور مداوم سرکشی از واحدهای صنفی و خدماتی را به منظور جلوگیری از تخلف و برخورد با موارد گزارش شده انجام خواهند داد.

محرری با اشاره به راه‌اندازی پارکینگ طبقاتی زائر در قم خاطرنشان کرد: این پارکینگ در مرکز شهر و نزدیک به حرم مطهر با ظرفیت دو هزار خودرو در ایام نوروز امسال بخش مهمی از مشکلات ترافیکی را حل خواهد کرد ضمن اینکه به همین دلیل پارک اتومبیل در بخشی از بستر رودخانه که نزدیک به مرکز شهر است ممنوع بوده و اجازه نصب چادر نیز در رودخانه داده نخواهد شد.

معاون هماهنگی امور زائران استاندار قم ادامه داد: مسافرانی که خودروهای خود را در پارک‌سوارهای شمالی و جنوبی مستقر می‌کنند می‌توانند از سرویس‌های ویژه تاکسی و مینی‌بوس که برای نخستین بار در بستر رودخانه مشغول به فعالیت می‌شوند برای عزیمت به حرم مطهر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه توجه به فرهنگ عمومی و مذهبی شهر قم از جمله اولویت‌های برنامه‌ریزی در ستاد دائمی تسهیلات زائران استان قم بوده است گفت: امسال برای نخستین بار نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، سوغات و صنایع دستی به همت کمیته فرهنگ و امور بین‌الملل این ستاد در محل دائمی نمایشگاه‌های قم برپا خواهد شد و از اول تا ۱۲ فروردین‌ماه پذیرای علاقه‌مندان به این گونه فعالیت‌ها خواهد بود.

برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های قم
محرری با تاکید بر اقامه باشکوه نماز جماعت در ایام نوروز و در محل‌هایی که مسافران چادرهای خود را برپا می‌کنند عنوان داشت: در بوستان‌هایی امکان داشته باشد نماز جماعت برپا می‌شود ضمن اینکه بازرسان کمیسیون ویژه اقامه نماز ستاد دائمی تسهیلات از هم اکنون به ارزیابی امکانات موجود در نمازخانه‌های سطح شهر و نمازخانه‌های بین راهی پرداخته‌اند تا از بروز مشکلات احتمالی در ایام نوروز جلوگیری شود.

انتهای پیام/119/

https://qomnews.ir/vdcaoyn6.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما