يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : 12532
مدیر کل ثبت احوال استان قم:

داشتن دو شناسنامه برای یک نفر جرم است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: بر اساس قوانین تخلفات جرائم و مجازات‌های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه‌ای، داشتن دو شناسنامه برای یک نفر جرم محسوب می‌شود.
داشتن دو شناسنامه برای یک نفر جرم است
به گزارش قم نیوز،ولی‌الله عسگری با اشاره به تشریح وقایع حیاتی ۱۱ ماهه سال جاری گفت: در ۱۱ ماهه سال جاری ۲۰ هزار و ۸۳۱ نوزاد در استان قم متولد شده‌اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۳۷ نفر بوده است که به این ترتیب ۷درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی افزود: تعداد متولدین پسر در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۷۲۴ نفر و تعداد ۱۰ هزار و ۱۰۷ نفر نیز دختر بوده است.

عسگری ادامه داد: در ۱۱ ماهه سال جاری نیز تعداد چهار هزار و ۹۰۱ نفر در استان قم فوت شده‌اند که از این تعداد دو هزار و ۸۰۳ نفر مرد و دو هزار و ۹۸ نفر زن بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: همچنین در واقعه حیاتی طلاق و ازدواج نیز در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۱ هزار و ۱۶۸مورد ازدواج و دو هزار و ۲۸۰ مورد طلاق بوده است.

استفاده از دو شناسنامه برای یک نفر جرم است

وی در ادامه با اشاره به اینکه داشتن دو شناسنامه برای یک نفر جرم است اظهار کرد: بر اساس قوانین تخلفات جرائم و مجازات‌های مربوط به اسناد سجلی و شناسنامه دریافت کنندگان شناسنامه المثنی در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی، شناسنامه المثنی خود را به اداره ثبت احوال تحویل دهند.

عسگری عنوان کرد: افراد در صورتی که شناسنامه المثنی را دریافت کرده و تا قبل از یک سال شناسنامه اصلی خود را پیدا کنند باید شناسنامه المثنی را تحویل داده و از شناسنامه اصلی استفاده کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم خاطرنشان کرد: در صورتی که افراد پس از یک سال از زمان دریافت المثنی، شناسنامه اصلی خود را پیدا کنند باید شناسنامه اصلی را تحویل ثبت احوال داده تا به مجازات استفاده از شناسنامه مکرر محکوم نشوند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdccipqs.2bqi18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما