چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 12594

همایش بزرگداشت دانشجوی شهید نعمت الله پیغان در پردیس تهران برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز:این همایش صبح روز سه شنبه 22 اسفند ماه با حضور خانواده آن شهید در سالن همایش شیخ طوسی(ره) این مجموعه دانشگاهی برگزار شد.
همایش بزرگداشت دانشجوی شهید نعمت الله پیغان در پردیس تهران  برگزار شد
به گزارش قم نیوز،همایش بزرگداشت زنده یاد دانشجوی شهید حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله پیغان صبح روز سه شنبه ۲۲ اسفند ماه با حضور خانواده آن شهید، مسئولان و جمعی از دانشجویان پردیس تهران دانشگاه قرآن وحدیث درسالن همایش شیخ طوسی(ره) این مجموعه دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث؛ حسین سرو قامت، معاون فرهنگی و دانشجویی پردیس تهران در بخش نخست این همایش طی سخنانی گفت: وظیفه همه ما است که از یگانه شهیدی که مربوط به دانشگاه قرآن وحدیث است تجلیل کنیم و کمک کنیم به پراکنده شدن عطر شهادت به واسطه این شهید بزرگواری که همواره نام و یاد او در دل ها و ذهن های ما زنده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از معصومین(ع) افزود: خداوند بالاتر از هر نیکی، نیکی دیگری قرار داده است، تا فردی که در راه خداوند به شهادت برسد اگر این اتفاق برای فردی رخ دهد بالاتر از این نیکی هیچ نیکی دیگری نیست.

حسین سروقامت ادامه داد: مقامی که شهید نعمت الله پیغان به او دست پیدا کرده است منتهای آرزوی همه بزرگان، علما و همه کسانی است که عمری را در مسیر دین تلاش و پیکار کرده اند.

برپایه این گزارش خانم دکتر لک زایی، همسر شهید نعمت الله پیغان در ادامه این مراسم با بیان پیامی از مقام معظم رهبری گفت: پاسداشت خون شهیدان و شهادت کمتر از خود شهادت نیست.

خانم دکتر لک زایی در بخش نخست سخنان خود به حادثه تاسوکی اشاره کرد و افزود: کسانی که در جریان تاسوکی و حوادثی مانند: جاده کرمان-بم، "مسجد جامع"، مسجد حضرت علی ابن ابیطالب زاهدان" و تاسوعای حسینی را انجام دادند شیعه و سنی نبودند بلکه خود فروختگانی هستند که بنا به مصالحی دست به این جنایت ها می زنند و این طور خودشان را دراختیار بیگانگان می گذارند.

وی اضافه کرد: این حوادثی که در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاده تا به حال نیز ادامه دارد و درمناطق مرزی در باغ شهادت هنوز باز است و مادرانی همچون مادر شهیدان پیغان، لک زایی و.. هر روز عزیزان خود را تشییع و به خاک می سپارند.

همسر شهید نعمت الله پیغان در این باره ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان معتقدند این کمترین چیزی است که می توانند در مقابل دفاع از اسلام و دین اهدا کنند.

خانم دکتر لک زایی در ادامه سخنان خود به شکل گیری ریشه های توطئه بیگانگان اشاره کرد و گفت: افرادی با نام سنی شیعه کشی می کنند و افرادی نیز با نام شیعه، سنی کشی می کنند و مقصود آن ها این است که بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد می کنند.

وی در این باره گفت: اختلاف بین شیعه و سنی اختلافی نیست که یکدیگر را به جان هم بی اندازند، چرا که هم شیعه و هم سنی تحت لقای پرچم خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) قرار دارند.

همسر شهید پیغان با اشاره به عوامل اصلی این اختلافات افزود: بیگانگان پشت این جریانات قرار دارند و مقصود آن ها این است که میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند و شروع این جریان وحشیانه از حادثه تاسوکی بود که دراین اتفاق افراد بیگناهی کشته شدند.

وی همچنین به تبیین موضوع وحدت اسلامی پرداخت و گفت: بحث وحدت مسلمانان مساله کمی نیست، چرا که مقوله وحدت در زیر سایه وحدت است که ظرفیت های آن اسلام ناب محمدی(ص) شکوفا می شود و اگر وحدت باشد ایران اسلامی پیشرفت می کند و اما اختلافات باعث جدایی و دور شدن می شود.

خانم دکتر لک زایی در بخش پایانی سخنان خود به توصیف ویژگی های شهید نعمت الله پیغان پرداخت و افزود: شهید پیغان به تحصیل، تهذیب و ادبیات عرب خیلی علاقه مند بود، فردی امیدوار بود و با اعتقادات قوی بزرگ شد و به عنوان یک فردی که می توانست برای جامعه مفید باشد مسئولیت خود را به انجام می رساند و با توجه با تحصیلاتی که داشت می توانست برای تبلیغ به مناطق خوش آب و هوا سفر کند اما هرگز چنین کاری نکرد و دلیلش این بود که اگر من که بچه آن مناطق هستم احساس مسئولیت نداشته باشم از فرد دیگری انتظار نمی رود که برای تبلیغ به آن مناطق برود.

این گزارش می افزاید: در خاتمه این همایش با اهدای لوح سپاس و یاد بود توسط معاون فرهنگی و دانشجویی پردیس تهران، از خانواده و همسر شهید نعمت الله پیغان تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است: زنده یاد شهید نعمت الله پیغان، از دانشجویان دانشکده علوم حدیث بوده که در شامگاه ۲۴ اسفند ۱۳۸۴ در جاده زابل زاهدان "منطقه ی تاسوکی" به همراه تعدادی از هم میهنان عزیزمان توسط گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcaymn6.49nuo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما