پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 12612
آیت‌الله علوی گرگانی:

همه باید پیرو منویات رهبری باشیم

قم نيوز : قم نیوز:استاد حوزه علمیه قم گفت: باید در زمان غیبت پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بود.
همه باید پیرو منویات رهبری باشیم
به گزارش قم نیوز،آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی  در دیدار با فرماندهان مرکز امام علی(ع) گفت: در روایات و سخن بزرگان دینی بر بهره‌گیری از مبانی اسلام و احادیث اهل بیت تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه سخنان اهل بیت(ع) بهترین دستورالعمل برای زندگی بشریت است، بیان کرد: هیچ انسانی نمی‌تواند بگوید که می‌تواند با تکیه بر دانسته‌های خود در مسیر زندگی و سعادت حرکت کند و بنابر این نیازمند هدایت و راهنمایی است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: باید در شرایط کنونی که امام زمان غایب است پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید بود.

وی با اشاره به اینکه در آیات قرآن کریم صفات انسان‌های خوب تعیین شده است، افزود: انسان باید از کسانی پیروی کند که مطیع امر الهی بوده و از صفات نیک بهره برده باشد.

آیت‌الله علوی گرگانی از دیگر ویژگی‌های انسان‌های نیک را خشست الهی دانست و گفت: در ادبیات عرب خشیت الهی زمانی به کار برده می‌شود که قصد داشته باشند که عظمت و جلال خداوند را نشان دهند و خشیت الهی مقامی است که اولیای الهی از آن بهره مند بودند.

وی با اشاره به اینکه انسان‌های مومن ترسی از مرگ و روز قیامت ندارند، افزود: اگر در زندگی پیرو و مطیع اوامر الهی باشیم در هنگام مرگ ترسی نخواهیم داشت و با آرامش قلب به استقبال زندگی اخروی می‌رویم.

استاد حوزه علمیه قم ضرورت پیروی از ولایت را مورد تاکید قرار داد و گفت: ما اگر زیر سایه ولایت باشیم در مسیر صحیح حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcb50b8.rhb58piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما