پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب : 12620
امیرآبادی مطرح کرد:

احداث مجموعه های ورزشی در قم با کمبود زمین مواجه است

قم نيوز : قم نیوز:نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در قم از حیث زمین و فضاهای خالی برای احداث مجموعه های ورزشی با مشکل مواجه هستیم که در برخی از مناطق همانند خیابان های آذر و چهارمردان این مشکل بیشتر به چشم می خورد.
احداث مجموعه های ورزشی در قم با کمبود زمین مواجه است
به گزارش قم نیوز،احمد امیرآبادی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی پیشکسوتان، هیئت های ورزشی و تجلیل از قهرمانان ورزشی استان قم در که در سالن همایشات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، برگزار شد اظهار داشت: در زمانی که در شورای اسلامی شهر بودم و هیئت دولت نیز سفر دوم خود را به استان قم داشت در گفتگو با آقای رئیس جمهور ، ایشان تاکید کردند که اگر شهرداری در قم هر چقدر زمین در اختیار دولت قرار دهد، حاضریم مجموعه های ورزشی مختلفی را احداث کنیم.

وی عنوان کرد: از گذشته، استان قم با کمبود فضاهای ورزشی مواجه بوده و با وجود اقدامات خوبی که در دولت های نهم و دهم در خصوص ساخت اماکن ورزشی صورت گرفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در داخل استان قم از حیث زمین و فضاهای خالی برای احداث مجموعه های ورزشی با مشکل مواجه هستیم که در برخی از مناطق همانند خیابان های آذر و چهارمردان این مشکل بیشتر به چشم می خورد که امیدواریم با بهبود وضع اعتبارات بتوانیم بناهای قدیمی در این منطقه را تملک و برای احداث اماکن ورزشی مورد استفاده قرار داد.


امیرآبادی در ادامه با اشاره به آغاز بررسی بودجه در کمیسیون های مختلف مجلس ابراز داشت: از روزهای قبل پیشنهادات نمایندگان به کمیسیون ها ارائه و جلسه کمیته تلفیق نیز تشکیل شد که در این راستا ۷۰ پیشنهاد از طرف ما ارائه شد.

طرح پیشنهاد معافیت اماکن ورزشی روستایی از پرداخت هزینه های آب، برق و گاز

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیشنهاد دادیم که سالن های ورزشی در روستاها از پرداخت هزینه های آب ، برق و گاز معاف باشند و مجموعه های ورزشی داخل شهرها نیز این هزینه ها برای آنها همانند تعرفه مراکز آموزشی در نظر گرفته شود که این پیشنهاد مورد موافقت کمیسیون فرهنگی مجلس قرار گرفته است.

امیرآبادی افزود: پیشنهاد دیگری نیز ارائه کردیم تا یک درصد درآمد شهرداری از محل مراکز تجاری به امر ورزش اختصاص یابد.

وی ادامه داد : پیشنها دادیم که سالن ها و اماکن ورزشی نیز به هیئت های ورزشی واگذار شود و مدیر کل ورزش و جوانان بتواند بدون برگزاری مزایده اختیار واگذاری را به هیئت های ورزشی داشته باشد که این پیشنهاد نیز مورد موافقت قرار گرفت.

تیم فوتبال صبای قم در استان مستقر شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما این مسئله را قبول نداریم که حضور تیم فوتبال صبا در قم همانند یک تیم میهمان باشد افزود: این اختیار در حیطه وزیر کشور و استاندار قم است و این مسئولان باید تدابیری بیندیشند تا تیم فوتبال صبای قم بتواند در این شهر برای همیشه مستقر شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه امسال اگر مصوب شد برای دو تیم پرسپولیس و استقلال اعتباری در نظر گرفته شود ما نیز درخواست ۷ میلیارد تومان بودجه برای تیم صبای قم ارائه می کنیم.

امیرآبادی عنوان کرد: در سال جاری با توجه به تحریم های موجود و شرایط فروش نفت ، در اعتبارات دچار مشکلات فراوانی بودیم که امیداریم با بهبود وضعیت اقتصادی بودجه هایی برای هیئت های ورزشی در نظر گرفته شود.


انتهای پیام/119/
https://qomnews.ir/vdcawin6.49nuu15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما